Gå til innhold

Tilgang til router, men kommer ikke på nett


Anbefalte innlegg

Svigers har en Dlink dir 655 og radiobasert ADSL fra DirectConnect. De har kun lokal tilkopling og kommer ikke på nettet. Kopler jeg nettverkskabel rett fra antenne og injektor, og ikke via router, da er de på nett. De har vært på nett hele tiden, men ble slik i går

 

Jeg tar med router til meg for å teste, inkl alle kabler og har også samme ADSL opplegg, da fungerer den med en gang på trådløst.. . . SÅ, hva er skjedd og hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å bytte navn på selve nettverket?

 

tenkte du på å gå inn i router å endre på (SSID) fra "Dlink" til "Oppe" feks?

 

Jepp!

nei det er ikke forsøkt, men har det noe å si da? Dette funka i går med både laptop og mobil på det trådløse, så i dag funker det pluteselig ikke. Kan gjøre et forsøk i mårra på å endre.

Lenke til kommentar

Logg deg inn på routeren og sjekk hvilken IP og gateway du har på WAN (internettporten).

 

Ja der her jeg :

WAN

Connection Type : DHCP Client

Cable Status : Connected

Network Status : Established

StreamEngine : Enabled

Connection Up Time : 0 Day, 0:04:03

 

MAC Address : 00:22:5F:5C:39:9E

IP Address : 192.168.10.252

Subnet Mask : 255.255.255.0

Default Gateway : 192.168.10.1

Primary DNS Server : 192.168.10.1

Secondary DNS Server : 0.0.0.0

Lenke til kommentar

Har du testet om du klarer å pinge IP addresser direkte? Om du kan, så tyder dette på en DNS-relatert feil.

 

Prøv å pinge 195.88.54.16 for eksempel. Dette er vg.no.

Forsøkte men får ikke svar, router fungerer her nede hos meg, når jeg tar den med opp til svigers er den kun lokal. Kopler jeg rett fra injektor/lokal har jeg nett, koler jeg gjennom router, er det kun lokal og ikke nett.

Lenke til kommentar

tok med min router opp og da funker det som det skal, og setter tilbake deres så funker det ikke. . nå blir jeg frustrert

fiksa det da, endra IP tii router fra 192.168.0.1 til 192.168.1.1 og da fungerte det. . merkelig, men alle er lykkelige og jeg kan ta ferie :)

 

Takk for alle svar

Endret av kilosharr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...