Gå til innhold

BK: Et lite stykke Norge!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine farger, men for meg blir komposisjonen lite vellykket. (Med mindre det er porten du ønsker fokus på.

 

Både kuene og hovedhuset blir for langt ut i kantene til at de blir å oppfatte som viktige elementer og det forstyrrer for meg når de er så langt i kantene. Spesielt er kuen som nær tangeres av kanten alt for langt mot kanten av bildeflaten etter min smak. I tillegg peker de fleste ledelinjer som gjerder og veien mot porten og fungerer i såmåte som ledelinjer mot porten. At porten er midtplassert forsterker denne effekten.

 

Komposisjonene med mye himmel og lite bakke synes jeg miderltid er en fin oppdeling.

 

Videre er jeg ikke spesielt glad i strømmaster i bilder som skal være naturskjønne.

 

Den drøye brennvidden som er brukt ville jeg kompensert for i software for å forminske fortegningen av boligen i bildet. Strømstolpen til venstre i bildet er solid ute av vater av samme grunn.

 

Videre har jeg heller ikke forståelse for at man ikke tar seg mer bry ovenfor et motiv man faller for enn å skyte ut av bilvinduet. Noe mer omtanke her kunne trolig reddet en del av de komposisjonmessige svakhetene jeg synes bildet har.

 

 

Oppsummering. Bildet er fint og fomidler en flott plass, men måten det formidles på mener jeg har en del forbedringspotensiale jeg tror jeg har argumentert for på en forståelig måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fine farger, men for meg blir komposisjonen lite vellykket. (Med mindre det er porten du ønsker fokus på. Både kuene og hovedhuset blir for langt ut i kantene til at de blir å oppfatte som viktige elementer og det forstyrrer for meg når de er så langt i kantene. Spesielt er kuen som nær tangeres av kanten alt for langt mot kanten av bildeflaten etter min smak. I tillegg peker de fleste ledelinjer som gjerder og veien mot porten og fungerer i såmåte som ledelinjer mot porten. At porten er midtplassert forsterker denne effekten. Komposisjonene med mye himmel og lite bakke synes jeg miderltid er en fin oppdeling. Videre er jeg ikke spesielt glad i strømmaster i bilder som skal være naturskjønne. Den drøye brennvidden som er brukt ville jeg kompensert for i software for å forminske fortegningen av boligen i bildet. Strømstolpen til venstre i bildet er solid ute av vater av samme grunn.Videre har jeg heller ikke forståelse for at man ikke tar seg mer bry ovenfor et motiv man faller for enn å skyte ut av bilvinduet. Noe mer omtanke her kunne trolig reddet en del av de komposisjonmessige svakhetene jeg synes bildet har. Oppsummering. Bildet er fint og fomidler en flott plass, men måten det formidles på mener jeg har en del forbedringspotensiale jeg tror jeg har argumentert for på en forståelig måte.

 

Takk for den beste tilbakemeldingen jeg har fått så langt her inne. Jeg tolker det som at det går i riktig retning når det gjelder min "foto-kunnskap".. !

 

Porten var ment å være midtstilt men ser at det blir vel mye ut i kantene her. Er forsåvidt av den mening at plassering ut i kant kan være veldig effektfult men kanskje ikke begge kanter.

 

Alt i alt lærerikt! :)

(og skal nok komme sterkere tilbake;)

 

Ha en god kveld!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...