Gå til innhold

Hva er "Mye" å betale for leie av bolig?


Tropico

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er i en litt vanskelig situasjon der magefølelsen sier en ting men hjernen sier en annen ting.

 

Saken er at jeg skal flytte ut av min nåværende leilighet for å få noe større. Det er ikke allverden med leiligheter til leie for tiden men jeg har funnet et par stykker.

Det jeg nå har valget mellom er en 3-roms leilighet i en privatbolig på 60m2 over 2 plan med grei standard.

Den andre er faktisk et hus med 2 soverom på tilnermet 100m2 med en del høyere standard enn leiligheten for 11.000 pr mnd.

Jeg føler at bo-forholdene er ganske viktig for meg da jeg er flyttet til en by der jeg ikke kjenner så veldig mange, og føler jeg vil trives bedre sålenge jeg iallefall har det bedre hjemme.

 

Det er kanskje verdt å nevne at jeg er 22 år og enslig i den forstand at jeg er i et forhold, men kommer til å bo alene og betale alt selv.

 

Budsjettet mitt ser ca slik ut utenom leie-utgifter og strøm;

Lønn etter skatt ca 28.000

Mobil 300

Lån på bil 3800

Forsikringer 1500

TV 350

Internett 300

 

Resten er i hovedsak penger til mat og sparing. Nå er jeg kun interessert i råd og tips i forhold til dette, ikke syting over at det er et "luksusproblem".

Jeg er ikke interessert i å kjøpe noe eget da jeg foreløpig bare er på en midlertidig stilling der jeg er nå.

På forhånd takk for svar :)

Endret av Tropico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt er relativt.

 

Og dette varierer selvfølgelig veldig om det er stor by, eller på landet eller hvor det er .

 

Men uansett så er all leie av bolig egentlig veldig dyrt. Siden du ikke betaler til deg selv, men til noen andre.

Det er sant! Og jeg skulle selvfølgelig gjerne ha kjøpt om ikke situasjonen var som den er! Det er kanskje verdt å nevne at dette er i Alta.

Lenke til kommentar

jeg aner ikke hva leieprisene ligger på i Alta. Men kan tenke meg det er på et mye mere "akseptabelt" niva, enn når jeg leide i Oslo. Jeg har heldig vis kjøpt eget nå.

 

Forøvrig hadde jeg en temmelig billig leieavtale i oslo, der jeg betalte 8 000 kr mnd. da var strøm og tv/internett inkudert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...