karesvik Skrevet 31. august 2003 Skrevet 31. august 2003 Har forsøkt alle mulige kombinasjoner med F1 til F12, delete, esc, etc under booting, men får ikke opp BIOS. Noen som sitter med riktig kunskap? Jeg har skaffet maskinen brukt og har ikke brukermanualene som fulgte med maskinen.
vikingfk Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Har forsøkt alle mulige kombinasjoner med F1 til F12, delete, esc, etc under booting, men får ikke opp BIOS. Noen som sitter med riktig kunskap?Jeg har skaffet maskinen brukt og har ikke brukermanualene som fulgte med maskinen. noen eldre compaq deskpro har selve brukerdelen av bios liggende på egen partisjon på hd. hvis hd er skiftet uten å lage ny "bios" partisjon, er det ingen bios å komme inn i .det skal være f10 du trykker, mens en hvit markøt blinker oppe til høyre under booting
Arve Systad Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 noen eldre compaq deskpro har selve brukerdelen av bios liggende på egen partisjon på hd. hvis hd er skiftet uten å lage ny "bios" partisjon, er det ingen bios å komme inn i .det skal være f10 du trykker, mens en hvit markøt blinker oppe til høyre under booting Virker heller tvilsomt - med tanke på at BIOS er noke som ligger på hovedkortet, og ikkje på noken harddisk. Sletter du bios nekter pcen å starte.
Croyfer Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Prøvd Ctrl og/eller alt + alle de andre tastene? Ctrl + Alt + Esc fungerte på min Acer Expire 75mhz
Wayshot Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Jeg har selv en urgammel Compaq Deskpro 590 liggende som noen kamerater fant i en søppelcontainer en gang. Systemoppsettet og diagnostics lå på en egen partisjon på begynnelsen av disken. (Man kommer da inn i setup ved å trykke F10 ved oppstart.) Dersom partisjonen ikke er der, må man laste ned et program fra hjemmesiden til HP/Compaq som oppretter setup- og diagnostics-disketter, og boote fra en av disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå