Gå til innhold

Dell Vostro 3500 problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt den en stund. Har desverre bare tall tastene over på tastaturet. Når jeg driver å legger inn tall i diverse program så kommer det opp en ramme med en høytaler i midt på skjermen. Da kommer ikke tallene inn på skjermen. Under høytaleren ser det ut som en volumlinje der en kan stille volumet. Det er ett fryktelig irriterende problem da jeg ikke alltid ser på tastaturet når jeg legger inn tallene. Jeg har sikkert trykket på noen taster som har låst maskinen slik at den blir slik. Noen som har tips på hva som lager dette iriterende problemet. Slik det er nå er ikke maskinen brukenes til regnskap osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hej

Jeg vil råde dig til at re-installere quickset og opdatere drivers til BIOS & chipset. Hvis dette ikke løser problemet, så send gerne dit servicetag til mig i en privat besked, så ser jeg om jeg evt. kan finde en anden løsning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Endret av DellCare
Skrevet

Du har på ett vis forandret bios-innstillinger slik at "function" keys er aktive istedenfor tallrekken.

Dette kan du forandre inne i bios (på dell er det vel F12 under boot hvis jeg ikke husker feil), deretter BIOS setup og så skal du finne ett valg for function keys der inne (activate/deactivate)

Har ikke dellmaskin her nå så får ikke bekreftet framgangsmåten.

Skrevet

Gikk inn i BIOS. Fikk følgende valg. Main, Advance, Security, Boot og Exit. Finner ikke noe valg for function keys. Jeg har ikke vært inne i BIOS før på denne maskinen.

Skrevet

Ok, vanligvis ligger det under advanced-fanen. Det du kan gjøre er å gå til exit fanen og finne valget for "load default settings", og gjøre dette. Det vil tilbakestille BIOS til slik det var levert, og fjerne eventuelle endringer som har blitt gjort. Dette vil ikke slette filer eller programmer, men på generell basis bør du ha backuprutinene i orden når man prøver å feilsøke, så slipper du noe ubehagelige datatap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...