Gå til innhold

Kraftig pc til bildebehandling mm - Prisguide handleliste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe ny pc. De krevende bruksområdene er bildebehandling og litt videoredigering. Er opptatt av rå ytelse, lavt støynivå og stabilitet. Har ikke tenkt å overklokke.

 

Ser for meg å kjøpe et hovedkort med Thunderboltstøtte da jeg ønsker høy skjermoppløsning (jo flere pixler jo bedre). I og med at prosessoren har integrert grafikk og jeg ikke skal benytte den til spill antar jeg at jeg ikke trenger dedikert skjermkort?

 

Opptatt av CPU og RAM og har derfor dratt det så langt det realistisk går an. Er ikke spesielt god på CPU/chipsett/RAM/hovedkort. Fungerer de ulike komponentene jeg har valgt? Har tro på å bade konfigurasjonen i RAM...

 

Når det gjelder skjerm er jeg relativt fleksibel; har ikke funnet noen jeg liker (til en pris jeg liker...). Har derfor gått for en 1920 x 1080 skjerm med displayport. Har lest at Thunderbolt støtter displayport 1.1, hvilken versjon av Displayport kjører HP skjermen jeg har valgt?

 

Ser for meg en SSD for OS og applikasjoner og dataene på store disker. Planlegger å kjøpe en relativt liten SSD nå (128 GB) og heller kjøpe større når prisene er gått ytterligere ned.

 

Strømforsyningen jeg har valgt har jeg valgt ut fra å ha nok og god strøm uten at det skal støye merkbart.

 

Kabinettet er valgt ut fra støy og kjøleegenskaper.

 

Antar at kjølebehovet og dermed støynivået bør bli lavt med ny CPU.

 

Trenger en god & raskt minnekortleser. Har ikke funnet noen så takknemelig for tips!

 

Synes dette som en hensiktsmessig konfigurasjon gitt mine behov? Er det andre komponenter jeg heller bør velge?

 

Håper på mange gode innspill.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...