Gå til innhold

Bra CPU kjøler uten feste bak


screwed

Anbefalte innlegg

Hei,

mitt Asus p8z68 deluxe matcher ikke med hullet på kabinettet for å sette inn kjøler med bak bracket.

Hadde en Antec vannkjøler som jeg hadde håpet å bruke.

Men må nå se andre veier, noen som kan anbefale en god kjøler som ikke krever festing bak. Har sett litt rundt på både her på forumet og forskjellige salgsider, men er ikke alltid forklart hvordan de festes. Pluss at jeg ikke aner hva som er bra eller ikke.

Håper noen kan komme med litt bistand om sine opplevelser med slike kjølere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel et Cooler Master-kabinett? Jeg sier meg enig i å bruke en time på å fjerne hovedkortet. Det er ikke så mye jobb med mindre man har custom vannkjøling. Når du først holder på så er det en smal sak å utvide hullet med en Dremel el. så du slipper så mye styr ved eventuelle fremtidige bytter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke jobben i å fjerne hovedkort som stopper her, har allerede gjort det. Satte inn vannkjøling og koblet alt på plass igjen. Tingen er at PC-en ville ikke boote når vannkjøleren sto på, usikker hvorfor. Dobbeltsidige tapen som holdt baksiden av vannkjøleren lå mot noe elektronikk, men de fleste hovedkort har disse så usikker på om det er problemet, baksiden av kjøleren (bracket?) ble og liggende ned mot der hovedkortet festes, fant flere som ikke fikk bootet pga. det. (plastikk mot metall) Kan ikke si hva som er den egentlige grunnen, men maskinen startet ikke. Fjernet vannkjøler, og la på nye kjølepasta og stock kjøleren så startet maskinen helt fint igjen.

Var derfor jeg ikke kunne bruke noe med bakplate, det passer rett og slett ikke og maskinen starter ikke. Skulle ha nevnt det i første post, beklager.

pølsehund har rett, har en cooler master kabinett? Er dette et vanlig problem med cooler master?

Må vel bare se videre på å utvide hullet og håpe det ikke må utvides så my at jeg fjerner ene feste til hovedkortet.

Fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar

Ja, av en eller annen grunn så er det mange CM-kabinetter som ikke passer overens med 1155 hovedkort. Mulig de har problemer med andre sokler også, men det er kun nevnte jeg har erfart personlig. Jeg kuttet ikke så mye på mitt 690II Advanced for å få plass, kanskje rundt 2cm.

 

Det høres merkelig ut at plastikk og/eller tape skulle forårsake noe sånt. Jeg tipper noe av bakplaten la press på deler av hovedkortet til den grad at noe feilet, så problemene er nok relatert til at hullet er feilplassert.

 

Jeg fant noe lignende forresten. Det tyder på at kabinettet/hullet forårsaker det hele:

I was trying to install an Antec 620 cooler, but the left side of the backplate had to press against some resistors or something, not sure if thats what did it, my CM 690 Advanced cut-out on the back didnt match with my motherboards back.
Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også 690 ii advanced, så må vel gjøre det samme.

Som vist på bildet av hovedkortet (http://images.highspeedbackbone.net/SkuImages/gallery/large/A455-3142-mfg03-sm.jpg) blir tapen klemt på bakside av de resistorene eller hva det nå er på venstre side av CPU socket, mens høyre side blir klemt mellom hovedkort og og kabinett.

Om jeg kutter ut et par cm for å få plass til alt, tror du at tapen som legger i klem mot elektronikken er et problem, eller har du et lignende hovedkort og alt fungerer som det skal?

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus P8P67-Deluxe og jeg har aldri hatt problemer grunnet tape eller plastikk mot kretsene på baksiden. Det stakkars kortet har vel hatt tilsammen 8 ulike kjølere med bakplate iløpet av 1.5 år.

 

Med mindre du har oversett noe av metall som medfører kortslutning kan jeg ikke tenke meg at det er noe annet enn press på kortet som forårsaker problemet. Kutt ivei du. Det skader uansett ikke å få det gjort.

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har å et cm ii advanced. fikk akkurat vannkjølinga æ bestillte. Sjekka bakplata på vannblokka, å trur det blir en anelse for tjukkt.

Så blir å bestille et nytt kabinett. orke ikje rot med systeme(kapping og styr.)

Tenke en del på corsair c70.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...