Gå til innhold

Erfaring med NITO og forsikringer?


makila

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Sitter å ser litt på diverse forsikringstilbud, og det virker som at det å ha forsikring gjennom Gjensidige som NITO studentmedlem gir mange fordeler.

 

Jeg ser at man som student får innboforsikring for 426,- med gode vilkår (?), NITO studentforsikring (innebærer bla. ulykkesforsikring og tyveriforsikring av pc, mobiltelefon mm.) for 300,-, samt rabatter på andre forsikringer.

 

Jeg kommer i tillegg til å kjøpe bil i den nærmeste framtid, og rabattene virker meget gode. Om jeg ikke har forstått dette helt feil, får jeg som er under 30 år og student, 15% ungdomsrabatt på bilforsikring i tillegg til 16/20% samlerabatt ved kjøp av 1, 2 eller 3 andre skadeforsikringer gjennom Gjensidige. Denne rabatten, sammen med mine stusslige 20% bonuspoeng, burde jo gjøre det meget "billig" å forsikre bil.

 

Jeg vurderer jo nå å kjøpe både innbo, reise, bil - og evt. uføreforsikring gjennom Gjensidige som NITO studentmedlem.

 

Noen som benytter seg av dette tilbudet, evt. har tips til en bedre løsning?

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har vært NITO Studentmedlem en stund og er nå leder av organisasjonen, jeg bruker mange av forsikringene gjensidige tilbyr gjennom studentmedlemskapet.

 

Innboforsikringen er meget god, den har en meget høy dekningsgrad 2,5 mill. (unødvendig høy for mange studenter kanskje, men da er det ihvertfall nok) Forsikringen dekker mye, bla. Tyveri av sykkel, uhell i hjemmet, låst skap på skolen/gymmen eller andre steder, mm.

Se lenke for detaljert liste

 

http://www.nito.no/medlem/medlemsfordeler/Bank-og-forsikring/Innboforsikring/

 

 

Studentforsikringen følger medlemskapet og det får du "gratis" under hele studieperioden etter betalt kontingent. Den er tredelt som du sier;

-Tyveriforsikring av PC (da også Mac), Mobiltelefon og nettbrett, den har en egenandel på 10% og dekningsgrad på 20 000kr.

-Ulykkesforsikring, dekker opptil 1,1 mill. (får håpe ingen blir så hardt skadet) den dekker også egenandeler hos lege, fysioterapeut og andre behandlingutgifter. ligger man på sykehus får man også dagpenger på 500kr døgnet som kan være veldig greit. Det er veldig viktig og bra at studenter har ulykkesforsikring, fordi vi ikke er i et arbeidsforhold og mange ikke er dekket av foreldrenes forsikring.

-Verdisikring av nøkler og verdisaker, enkelt forklart du kan sette en ID kode på viktige verdisaker (nøkler, mobil, lommebok, Dataen, etc) så hvis du mister det og noen ærlige personer finner det legger de det bare i en postkasse også blir det sendt gratis hjem til deg igjen

Se lenke for mer detaljer

 

http://www.nito.no/Student/Medlemsfordeler-NITO-Studentene/NITO-Studentforsikring/

 

 

Du har også riktig på bilforsikringen, alle får 15% rabatt og har du flere forsikringer der får du mer og da hvis du har 3 eller flere andre forsikringer får du ekstra 20% rabatt på en allerede konkurransedyktig premie.

 

http://www.nito.no/Medlem/Medlemsfordeler/Bank-og-forsikring/Gjensidige-avtalen/

 

 

Eller så er det også andre rabatterte forsikringer bla. Uføre- og dødsforsikring, reiseforsikring mm. Gjensidige tilbyr også gode banktjenester til NITO Student medlemmer

 

 

Håper jeg klarte å svare på noen av spm. dine, hvis ikke finnes mange svar på nettsidene våre http://www.nito.no/Student/ eller så kan du fortsette og spørre her.

 

 

Mvh

Lasse Bjerke

Leder NITO Studentene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette hørtes jo meget bra ut. Da er det vel ikke annet å gjøre enn å løpe å kjøpe.

Takk for hjelpen!

Som de andre her kan jeg anbefale Gjensidige-forsikringer med NITO-fordeler. Kan føye til at for min del ble faktisk totalsummen lavere med innbo- og reiseforsikring enn med kun bilforsikring, pga samlerabatten, siden jeg hadde en bil som var ganske dyr å forsikre. Bilforsikringen til Gjensidige er gunstig for unge i utgangspunktet, og med fordelene ble den langt billigere enn alternativene jeg sjekket. Den er er spesielt gunstig om du er mellom 23 og 25, og velger at bare sjåfører over 23 kan kjøre bilen. Da får du en god rabatt, og de fleste andre selskapene tilbyr en slik rabatt bare for sjåfører over 25 år (da er den muligens større enn Gjensidiges 23-årsrabatt, det har jeg ikke sjekket).

 

Sist, men ikke minst, så er prisen på Gjensidige-forsikringer i praksis enda ca. 10 % lavere enn det du får oppgitt siden det betales ut årlig kundeutbytte. Hvor mye varierer selvsagt fra år til år. Men dersom noen andre skulle ligge på omtrent samme pris, kan det være nok grunn til å gå for Gjensidige.

 

Det skal sies at jeg ikke har brukt forsikringene, så hvordan de behandler forsikringskrav kan jeg ikke si noe om. Men det er vel på linje med de andre store selskapene.

 

Som toppen på kransekaka heiv jeg meg på tilbudet om subsudierte aksjer når Gjensidige gikk på børs, noe som har gitt meg en avkastning tilsvarende det jeg har brukt på forsikringer i samme tidsrom. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...