Gå til innhold

ati 9800 non pro og gffx 5900 non pro


mr x

Anbefalte innlegg

hvilket kort har mest ytelse av ati 9800non pro og gffx 5900non pro !

vet at fx 5900non pro er dyrere men tenker ikke på prisen nå, men ren ytelse..

er ikke ute etter noen ati-geforce krig

lurer på om det fins tester eller 3d mark som kan vise dette..

 

noe som har erfaring med disse kortene ?

eller linker til tester ?

 

og er ati 9800 så mye bedre på bildekvalitet(skarpere bilde)uten aa..

noe som har byttet til ati fra geforce og synes at bildekvaliteten er bedre...

 

har desverre ingen erfaring med ati,håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo de testene her på hardware.no "ultra og pro", men du ser jo mens FX får 4- og 5- i terningkast så får 9800 6-. Det sier jo litt hvordan 9800 er iforhold til FX til tross for at FX har SYK memory clock. Men selvfølgelig teller ikke dette så enormt. Hvis du ser på tester i ytelse så virker det ut som de er temmelig like, noen tester er FX og noen tester er 9800 bedre, men FX får vel trekk for varmen, støyen, de lave overklokkingsmulighetene, prisen og noen andre små ting tror jeg, mens 9800 får vel bare for trekk stortsett for prisen. Når jeg sier FX hele tiden så mener jeg FX 5900 så ingen tror jeg tenker på FX generellt.

 

Hehe hvis du ikke har sett denne videoen så bør du se den. Ligger under en test av FX 5800 kortet til Gainward på hardware.

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...lingfan_fun.zip

Lenke til kommentar

Problemet her er at der er så få som har testet de kortene de har heller testa pro/ultra kortene...

Har selv et radeon 9800 non pro og er strålende fornøyd, skal ikke si med sikkerhet at dette er bedre da jeg ikke har prøvd det andre... men personlig vil jeg tro de ligger ganske likt og ati kortet koster jo en del mindre så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar

Egentlig så er ati 9800 et godt valg, ble bevist at det yter langt bedre enn anntatt i spill med dx9.0 (Tomb raider angel of darkness) og det er bedre enn geforce 5900fx i det konkrete spillet.

 

Etter å ha sett di fleste testene nå så hadde jeg kjøpt meg et brukbart 9800 (non pro) og montert en bedre kjøleløsning (eventuelt om du har mulighet til det, vannkjøling). Du får garantert en god opplevelse med dette kortet i minst 1 år.

Lenke til kommentar

takk får mange veldig bra svar..

joda har veldig lyst på ati 9800,fin pris og mye ytelse får pengene

renger med ati 9800non pro er like bra valg som fx 5900non ultra

og hvis man overklokker en del så har man ca samme ytelse som

pro kortet.høres veldig bra ut

 

da blir det ati 9800 på meg... :D

Lenke til kommentar

Er nok ikke noe dumt valg å kjøpe ATI nei.

 

Jeg har i alle år (siden "voodoo" serien til 3DFX kom på markedet i 1995 eller noe) vært lojal til Nvidia (og 3DFX), men når jeg kjøpte ny maskin for et par måneder siden, satt jeg lenge og lurte på hva slags skjermkort jeg ville ha til å oppgradere mitt GEForce 3 Ti 200. Valget falt til slutt på et Radeon 9800 Pro, og jeg er kanonfornøyd :woot:

 

Har alltid tidligere holdt meg unna ATI på grunn av mangelfulle drivere, men nå ser det ut til at de virkelig har fått sving på driverteamet sitt (endelig).

Lenke til kommentar
Er nok ikke noe dumt valg å kjøpe ATI nei.

 

Jeg har i alle år (siden "voodoo" serien til 3DFX kom på markedet i 1995 eller noe) vært lojal til Nvidia (og 3DFX), men når jeg kjøpte ny maskin for et par måneder siden, satt jeg lenge og lurte på hva slags skjermkort jeg ville ha til å oppgradere mitt GEForce 3 Ti 200. Valget falt til slutt på et Radeon 9800 Pro, og jeg er kanonfornøyd   :woot:  

 

Har alltid tidligere holdt meg unna ATI på grunn av mangelfulle drivere, men nå ser det ut til at de virkelig har fått sving på driverteamet sitt (endelig).

 

hadde også voodoo(banshe tror jeg) får noe år siden,var veldig fårnøyd med disse kortene

var så fin bilde-kvalitet på dem

kansje ikke så bra drivere til open-gl,med i direct 3d var det en fryd

og spille med.

håper jeg blir like fårnøyd med ati... :wink:

Lenke til kommentar
Greit nok at FX produserer mye varme, men den eneste fx modellen som støyer MYE er FX5800 ULTRA. de andre FX modellene støyer ikke mye, foreksempel abit siluro FX5900 har et støynivå på 25dB, det er ikke mye!

 

Hmm min feil der, fint du rettet meg der, men hvis du ser på testen av Creative FX 5900 så blir det bekreftet at denne støyer mer enn Radeon 9800. Så den virkelige støyen var visstnok bare på FX5800. Men det varierer litt fra produsent til produsent, men Creative sin versjon støyet som sagt mer enn 25dB særlig i 3d applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...