Gå til innhold

er det in å ikke dusje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja ja, gjør som du vil, men jeg sier dette av egen erfaring. Jeg har vært slik en gang jeg og, dusjet ofte i ungdomsårene, er bare 35 år og huden min har blitt så sår og tørr etter all dusjinga. Hvis du tror det skjer om 50 år, ja ja, da blir du veldig skuffet.

 

Vi har forskjellig hud da ... Tror nok min hud tåler mer. Jeg er jo degos. Du vet jo at for eksempel negerne tåler masse sol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg dusjer både morgen og kveld, dusjer en halv time. På lørdager bader jeg i timesvis i boblebadet mitt. Bruker Double Dusch shampoo. Barberer tissen min daglig. Tissen min er 17,5 cm ved ereksjon.

 

Er den virkelig ikke lenger? Håper du kompenserer med omkrets, da...

Lenke til kommentar

Man får kviser av karbohydrater, og hva består potetgull av? 56% karbohydrater og 30% fett. Har aldri hørt at noen kan dusje bort kvisene sine men...

Man får kviser av nesten alt som man kan spise med andre ord?

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

For ca en uke siden hadde jeg gått 7-8 dager uten å dusje, ettersom jeg startet oppussing på badet(manglet dusj).

 

Og du er såpass ubekvem med andres dusjer, at du ikke våget å spørre dama du nevner om å få ta en skyllings? Det vekker oppsikt, især når du da kunne benyttet anledningen til å få en omgang på kjøpet.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke skal møte folk, så dusjer jeg ikke før jeg merker at det lukter av meg. Om jeg skal møte folk, så forsøker jeg så godt jeg kan å dusje ikke lengre enn 24 timer i forveien. Under normale omstendigheter som jobb og sosiale fritidsaktiviteter så blir dette vanligvis en gang om dagen. Kanskje to dersom jeg har trent hardt og planlegger å treffe noen samme dag.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får kviser av karbohydrater, og hva består potetgull av? 56% karbohydrater og 30% fett. Har aldri hørt at noen kan dusje bort kvisene sine men...

Man får kviser av nesten alt som man kan spise med andre ord?

Nei, men mat som inneholder store deler karbohydrater (godteri, sjokolade, potetgull).

Også i brød, mel, kornvarer, poteter, frukt, og grønnsaker

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man får kviser av karbohydrater, og hva består potetgull av? 56% karbohydrater og 30% fett. Har aldri hørt at noen kan dusje bort kvisene sine men...

Man får kviser av nesten alt som man kan spise med andre ord?

Nei, men mat som inneholder store deler karbohydrater (godteri, sjokolade, potetgull).

Også i brød, mel, kornvarer, poteter, frukt, og grønnsaker

Raske karbohydrater da, pirk pirk

Lenke til kommentar

Dusj så ofte du kan.

Det er det dummeste du kan gjøre.

 

Hvorfor det?

– Som lege ser man forøvrig svært ofte folk som skaffer seg hudplager ved å «dusje istykker huden» sin. Hud er ikke beregnet på å puttes i varmt vann hverken daglig eller enda mindre flere ganger daglig, og enda verre blir det om hele huden såpes inn. Det blir omtrent som en semsket sko: Putter du den i vaskemaskinen daglig, så blir skinnet dårligere etterhvert. Ikke minst tørker det ut, har Barexstein svart en av Lommelegens lesere ved en tidligere anledning.

 

 

http://www.kk.no/854...du-dusje-mindre <- står mange flere grunner der og du finner sikkert flere hvis du googler.

 

Alt er subjektivt, det viktigste er at man ikke skal lukte vondt. Går man rundt og er til plage for andre mennesker pga. vond lukt så bør man vurdere å dusje oftere.

du må svette noe enormt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For ca en uke siden hadde jeg gått 7-8 dager uten å dusje, ettersom jeg startet oppussing på badet(manglet dusj).

 

Og du er såpass ubekvem med andres dusjer, at du ikke våget å spørre dama du nevner om å få ta en skyllings? Det vekker oppsikt, især når du da kunne benyttet anledningen til å få en omgang på kjøpet.

 

"Og du er såpass ubekvem med andres dusjer", hey mister, hva slags tull er dette? Om du virkelig vil vite det, så hadde jeg ikke verken tid eller anledning til å forlate huset på den tiden. Og jeg har nok dusjet et par ganger der de siste 7 årene.

 

Okay, neste setning: "Det vekker oppsikt, især når du da kunne benyttet anledningen til å få en omgang på kjøpet." Wtfwhat? Når jeg vil ha en omgang, tar jeg med en omgang. Det samme gjelder fra den andre siden :p

 

Du prater tull :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar deg til rette som en kåt hund, da, eller? Jeg mener at om du vil ha deg noe, så bør du forsikre deg om at andre parten ønsker det samme, og i hvert fall ikke stjele deg en omgang med en dame som kun svarer ja fordi hun vil unngå maset... Sier ikke at du har forsøkt på det, altså, men formuleringen din var grov!

 

Og for all del dusj oftere enn hver åttende dag i slike tilfeller....

Lenke til kommentar

Tar deg til rette som en kåt hund, da, eller? Jeg mener at om du vil ha deg noe, så bør du forsikre deg om at andre parten ønsker det samme, og i hvert fall ikke stjele deg en omgang med en dame som kun svarer ja fordi hun vil unngå maset... Sier ikke at du har forsøkt på det, altså, men formuleringen din var grov!

 

Og for all del dusj oftere enn hver åttende dag i slike tilfeller....

 

 

Du må bruke hjernen din, barn. Tenk når du leser ordene. Du lager dine egne teorier her.

 

Hvis jeg hadde bare skrevet første del av setningen: "Når jeg vil ha en omgang, tar jeg med en omgang." hadde jeg skjønt det, men den andre setningen er en stor del av poenget. Det vil si at begge to forteller hva vi vil, og som regel får det som vi vil. Ikke på grunn av tvang, men hvilke følelser vi vekker i den andre parten ved en slik formidling.

 

 

Formuleringen min var for all del ikke grov, akkurat som at de forrige innleggene mine var ganske konkrete og lette å forstå, bare du gidder å lese det og bruke hjernen samtidig.

 

"og i hvert fall ikke stjele deg en omgang med en dame som kun svarer ja fordi hun vil unngå maset"

Dette er jo på kanten til å være en fornærmelse. Jeg har desverre ikke annet svar enn på setningen over: Bruk den fokkings hjernen din når du leser.

 

 

 

 

"Og for all del dusj oftere enn hver åttende dag i slike tilfeller...."
, denne setningen skjønner jeg desverre ikke. Insinuerer du at jeg ikke dusjer oftere enn hver åttende dag når jeg har tilgang til sex? Endret av Reap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får kviser av karbohydrater, og hva består potetgull av? 56% karbohydrater og 30% fett. Har aldri hørt at noen kan dusje bort kvisene sine men...

Man får kviser av nesten alt som man kan spise med andre ord?

Nei, men mat som inneholder store deler karbohydrater (godteri, sjokolade, potetgull).

Også i brød, mel, kornvarer, poteter, frukt, og grønnsaker

Raske karbohydrater da, pirk pirk

 

Hvordan er karbohydratene fra potetgull raskere enn fra poteter? Det er jo samme stoffet, bare stekt i olje, og olje er ikke karbohydrater uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sprøyt. Eneste forskjell mellom potetgull og potet er at potet har lavere prosent innhold av karbohydrater pr 100g. alt fra 6 til 11 g pr 100g. Mens potetgull er det opp mot 60 g pr 100g. Og grunnen er at vannet i poteten er tatt ut når man lager potetgull.

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...