Gå til innhold

[Løst] Shure SE215. Billigst og raskest levering?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet om hvilke norske nettsteder som leverer disse raskest og eventuelt butikker i Bergensområdet som selger Shure SE215.

 

Jeg vet prisen ligger på rundt 700 kroner, og trenger sårt disse ørepluggene innen torsdag pga. reise og mangel på øreplugger annet enn Apple sine stocks (!!!)

 

Takk for hurtig svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg handlet for under en (1) måned siden mine Shure SE215-K fra Belco.no.

 

Jeg husker ikke eksakt hvor lang leveringstiden var, men det var rundt 2-4 dager. Frakten er imidletid helt latterlig dyr (rundt 100 kroner), og fordi Belco sendte IEM-ene som Norgespakke måtte jeg ned på postkontoret for å kvittere ut en pakke på størrelse med en Ipod/Iphone og som med største letthet kunne fått plass i postkassen.

 

Relativt irriterende i grunnen, men kanskje OK tatt i betrakning at pakker er forsikret for opptil 10.000 kroner og har sporing, mens brev ikke har noen av delene.

 

PS: I Bergen sentrum har en jo Musik-Magazinet, som fører Shure. De har muligens SE215 også, men denne forretningen har (etter min mening) urimelig høye priser på stort sett alt de selger av head-fi/hodetelefoner o.l.

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar

Jeg handlet for under en (1) måned siden mine Shure SE215-K fra Belco.no.

 

Jeg husker ikke eksakt hvor lang leveringstiden var, men det var rundt 2-4 dager. Frakten er imidletid helt latterlig dyr (rundt 100 kroner), og fordi Belco sendte IEM-ene som Norgespakke måtte jeg ned på postkontoret for å kvittere ut en pakke på størrelse med en Ipod/Iphone og som med største letthet kunne fått plass i postkassen.

 

Relativt irriterende i grunnen, men kanskje OK tatt i betrakning at pakker er forsikret for opptil 10.000 kroner og har sporing, mens brev ikke har noen av delene.

 

Aha, kanskje det er håp for meg at jeg får dem innen torsdag om jeg legger inn bestilling i morgen :D

Du hadde helt vanlig klimanøytral servicepakke?

 

Og hva er din mening om disse ørepluggene?

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke eksakt hva forsendelsen heter, men tror det var "klimanøytral servicepakke" ja. Mener å erindre at det ikke var noe(n) billigere alternativer enn denne fraktmetoden på Belco.no.

 

Jeg kjøpte Shure SE215 primært fordi jeg er så lut lei av kabelstøy fra ordinære (les: ikke "over ear") IEMs, og fordi jeg ønsket en lydsignatur av den mer underholdende (heller enn analytiske) art med god bassmengde og bassimpact, samtidig som lyden generelt sett skulle være "god nok" (detaljer, etc.). Det tredje kriteriet var god lydisolering. Basert på mine tre hovedkrav syns jeg Shure SE215 gjør en god jobb.

 

Men det er jo opptil deg selv å bedømme disse, fordi opplevelsen av (god/dårlig) lyd er rimelig subjektivt.

 

Vær imidlertid OBS på at ikke alle nettsider aksepterer retur av IEMs/øreplugger etter at forbruker har testet disse (dvs. angrerett) av "hygieniske årsaker". Jeg fant imidlertid ingenting på Belco.no angående dette. Dette til orientering.

 

Addendum: Cdon.no selger også SE215. Jeg har veldig god erfaring med særdeles kort leveringstid fra Cdon.no, så hvis tiden er det viktigste er denne butikken kanskje et (enda) bedre alternativ. Men prisen er jo høyere på Cdon.no.

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke eksakt hva forsendelsen heter, men tror det var "klimanøytral servicepakke" ja. Mener å erindre at det ikke var noe(n) billigere alternativer enn denne fraktmetoden på Belco.no.

 

Jeg kjøpte Shure SE215 primært fordi jeg er så lut lei av kabelstøy fra ordinære (les: ikke "over ear") IEMs, og fordi jeg ønsket en lydsignatur av den mer underholdende (heller enn analytiske) art med god bassmengde og bassimpact, samtidig som lyden generelt sett skulle være "god nok" (detaljer, etc.). Det tredje kriteriet var god lydisolering. Basert på mine tre hovedkrav syns jeg Shure SE215 gjør en god jobb.

 

Men det er jo opptil deg selv å bedømme disse, fordi opplevelsen av (god/dårlig) lyd er rimelig subjektivt.

 

Vær imidlertid OBS på at ikke alle nettsider aksepterer retur av IEMs/øreplugger etter at forbruker har testet disse (dvs. angrerett) av "hygieniske årsaker". Jeg fant imidlertid ingenting på Belco.no angående dette. Dette til orientering.

Jeg er for det meste ute etter en god bass men ikke slik at den tar over alt som jeg kanskje tror kan være tilfellet i de meget dyre Monster Turbine Pro Gold. Disse er billige og har et upåklagelig design :D

 

Mine forrige øreplugger var de jeg fikk med Samsung Galaxy S2, og de tilfredsstilte meg ganske bra siden det var in-ear og greier. Regner med at SE215 ikke skuffer eller er dårligere enn mine forrige.

 

Er litt i stuss om jeg skal velge de gjennomsiktige eller de gjennomsiktig svarte. Har lest at ledningen er tynnere på de klare. Heller mest mot de svarte siden det ser ut som høreapparater om de er helt gjennomsiktige :D

Lenke til kommentar

Jeg valgte den svarte utgaven (fordi den kostet minst eller fordi det kun var den de hadde på lager i bestillingsøyeblikket). Jeg angrer litt på at jeg ikke valgte den "gjennomsiktige" da den jo (innlysende nok) er mindre synlig. SE215 er rimelig stor og fyller opp så godt som hele øret, og når den attpåtil er svart sier det seg selv at den ses/synes ekstra godt. Men hver sin smak ...

 

Ser forresten at Cdon.no ikke har SE215 inne på lager p.t., så da er det vel uaktuelt å bestille derfra uansett.

Lenke til kommentar

Jeg valgte den svarte utgaven (fordi den kostet minst eller fordi det kun var den de hadde på lager i bestillingsøyeblikket). Jeg angrer litt på at jeg ikke valgte den "gjennomsiktige" da den jo (innlysende nok) er mindre synlig. SE215 er rimelig stor og fyller opp så godt som hele øret, og når den attpåtil er svart sier det seg selv at den ses/synes ekstra godt. Men hver sin smak ...

 

Ser forresten at Cdon.no ikke har SE215 inne på lager p.t., så da er det vel uaktuelt å bestille derfra uansett.

Er egentlig virkelig i tvil om fargevalget nå, ja :D

 

Proffene bruker jo gjennomsiktige monitorer i ørene når de har liveopptredener, og jeg mener at på VG-lista topp 20-konserten hadde alle artistene øreplugger som lignet mistenkelig på noen gjennomsiktige Shure-eksemplarer...

 

Tror jeg går for de gjennomsiktige mest pga. det skiller seg litt ut fra mengden enn vanlig svart.

 

Nei, Cdon er i tillegg dyrere, så kjøper nok fra Belco.no, da :D

Lenke til kommentar

Jeg valgte den svarte utgaven (fordi den kostet minst eller fordi det kun var den de hadde på lager i bestillingsøyeblikket). Jeg angrer litt på at jeg ikke valgte den "gjennomsiktige" da den jo (innlysende nok) er mindre synlig. SE215 er rimelig stor og fyller opp så godt som hele øret, og når den attpåtil er svart sier det seg selv at den ses/synes ekstra godt. Men hver sin smak ...

 

Ser forresten at Cdon.no ikke har SE215 inne på lager p.t., så da er det vel uaktuelt å bestille derfra uansett.

Nå har jeg bestilt fra Belco, det ble de gjennomsiktige og det ser ut til at de kommer innen torsdag! Jippi :D

Takk for svarene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...