Gå til innhold

Søke ny Jobb


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er sveise lærling og har fullført 1 år og har 1 igjen, men jeg trives ikke på min jobb plass jeg hadde alt for store foventninger når jeg startet men nå ser jeg virkelig hvor dan den bedriften er. Selv om jeg har tatt kontakt med opplæringskontoret for hjelpe meg å finne ny var nytteløst. derfor står jeg på mine egne bein for å finne noe annet

 

Derfor vil jeg ha tips til andre firmaer jeg kan søke til helst offshore hvis det er muligheter enda, har GSK kurset for offshore.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er GSK kurs? Du må hvertfal ha sikkerhetskurs også om du skal offshore..

 

Forøvrig så er det opplæringskontoret ditt sitt ansvar og sin plikt å hjelpe, dersom du er lærling og ikke trives der du er nå. alt som du foretar deg når du skal bytte arbeidsgiver i lærlingstiden din, må gå igjennom opplæringskontoret ditt

Lenke til kommentar

Bit tennene sammen, og gå det siste året.. Tro meg det hjelper i det lange løp!

 

Det skal ikke være slik at man skal gå rundt å ikke trives på jobben sin dersom man jobber som lærling. Om man ikke trives med arbeidsoppgavene er det et strørre problem selvfølgelig. Da har man mest sansynlig valgt feil yrke.

 

Om det derrimot skyldes personer man jobber sammen med bør man ta dette opp med sjefe først. Dersom dette ikke hjelper så skal opplæringskontoret kommer på banen å prøve å sette deg i en annen bedrift der man trives bedre. Det går også selvfølgelig som elx90 sier, å vite tennene sammen å gå igjennom det!

 

Jeg vil anbefale deg først og fremst å ta dette skikkelig opp med sjefen din. Du må nevne hvorfor du ikke trives osv. Dermed kan dere to igjen ta kontakt med opplæringskontoret å få deg flyttet. Nå vet jeg ikke hvilken bedrift du jobber i, men dersom denne bedriften er middels stor, så kan det og være mulig å få deg flyttet til en annen avdelig e.l..

 

Jeg husker hvertfal at dette ikke var noe problem når jeg jobbet som lærling. Da jobbet jeg på båt da, så jeg vet ikke om forskjeller på der og på land. men det jeg vet er at alle ting som gjadt lærlinger og arbeidsgiver skulle gå igjennom opplæringskontoret. De var veldig behjelpelige med å flytte folk som ikke tivdes der de var, til andre plasser. Nå gjaldt dette da lærlinger som misstrivdes pga kolegaer som dem ikke gikk godt ilag med.

 

Det jeg hvertfal vet helt sikkert er at det er lite kult for en lærling som ikke trives på jobb pga kollegaer. Desverre så skjer dette ganske ofte, men både bedrifter som er godkjente lærebedrifter og opplæringskontoret skal kunne hjelpe med dette!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gsk er sikkerhetkurset for offshore innstallasjon. Men stort sett har jeg prøvd det meste av som å snakke med opplæringskontoret og er ikke mye hjelp å få der om å bytte til annen bedrift, og arbeidsgiveren min gir F stort sett han er ikke en person jeg kommer over ens med.

 

Og jeg har tatt det opp med adiministrasjonen for bedriften men, der er det like lite hjelp som opplæringskontoret å få, Dessuten trives jeg med den jobben jeg har valgt som lærling jeg har bare havnet på feil bedrift if you know what i mean, blir nok ikke lett å klare 1 år til selv om jeg skal opp til fagprøve om 1 års tid. Derfor vil jeg bare få noen gode tips til andre bedrifter jeg kan søke til ettersom opplæringskontoret ikke vil hjelpe meg, helst offshore hvis det er muligheter ennå.

Lenke til kommentar

som sagt. Opplæringskontoret er lovpålagt å hjelpe deg å bytte bedrift, dersom du ikke trives i den bedriften du er i nå. Og om du i tilleg liker det du faktisk driver med, men ikke trives pga kollegaer OL. Da SKAL dem hjelpe deg, du har krav på det. Om ikke det funker, bør du ta det opp med tillitsvalgt i bedriften

Lenke til kommentar

Det som er problemet at de nekter på hjelpe meg på opplæringskontoret. Jeg ringte han som er ansvarlig for faget mitt der og han sa så lenge du skaffer selv så skal vi hjelpe deg med å overflytte deg til annen bedrift og det er alt og ikke hjelp til å finne annen bedrift. Akkurat nå har vi ingen tillitsvalgt ved bedriften for han sluttet ikke for så lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...