Gå til innhold

Hist krav til laptop


Jann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har enda ikke hørt om skoler som har krav til personlig utstyr hos elever. Skolene har datalaber ol, så det skal i teorien være mulig å gjennomføre en utdannelse uten å ha eget utstyr. Jeg lurte på det samma når jeg starta på utdannelsen min, fikk beskjed om at det ikke hadde noe å si hva slags utstyr man hadde =)

Lenke til kommentar

Det er neppe et krav, men det er ganske vanlig å ha egen bærbar PC. I forbindelse med prosjektarbeid her på haugen, har jeg enda ikke opplevd at noen ikke har hatt egen PC. Angående krav til maskinvare, så er det ikke så viktig. Det tyngste du kommer til å kjøre er trolig egne spill. Men det kan nok være greit med lang batterilevetid.

Lenke til kommentar

Det er et krav der jeg går. Du klarer ikke komme deg gjennom utdanningen uten egen PC pga en del programmeringsfag, simuleringer etc.. Jeg går ingeniørfag på HiB. Det er ikke et offesielt krav, men indirekte.

 

Det er en fordel å ha en større skjem enn 13" syns jeg, og litt RAM er også greit å ha. Vi kjører det meste på virtuelle maskiner for å unngå mange programmer på den lokale, og da merker du at det er en fordel å ha 6GB RAM og en ok prosessor. Men det er selvsagt forskjellig fra sted til sted og hva slags programmer man bruker, du kan vente til å kjøpe til du har fått mer info ved skolestart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...