Gå til innhold

Utdanning ved MiT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei, jeg vet om en fra Norge som kom inn på MiT og han gikk på IB på ås vgs, jeg kan bare si at han er en geni han hadde 6 i snitt pluss at han får ekstra poeng for mange fag, dette kan gi deg en ide om hvor vanskelig det er.

håper det hjalp.

Jeg gikk personlig ut med 4.3 fra ungdomsskolen. Vedkommende du prater om gikk ut med 6.0 så langt jeg vet fra ungdomsskolen. Jeg sitter nå med potensialet til å få omkring totalt 5.7 i snitt på vitnemålet mitt. Hadde jeg blitt "opplyst" tidligere, skulle jeg lett greid det samme. Du kan også argumentere med at han kom til IPhO, men jeg vil ikke tro jeg er noe dårligere på den fronten heller.

 

I motsetning til meg, stilte han med en innebygd sperre mot å få dårligere karakterer enn seks (7 på IB), mens jeg tidligere var fornøyd med 4.

 

Han er flink, uten tvil, men geni blir overdrevent. Det jeg skriver nå høres sikkert grinete ut, men jaja.

 

EDIT: Til trådstarter: om du ikke har verken eksepsjonelle karakterer, IB eller ekstraordinære ting å vise til på CV'en din, burde du heller se etter et annet universitet. Gode universiteter krever som regel dedikerte elever, noe man beviser at man er gjennom det jeg har skrevet.

Endret av Flatlus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tysk? :p

 

Jeg syns egentlig at det er litt rart at det nesten er umulig for nordmenn og komme inn på eliteuniversitene. Er skolen på et så høyere nivå i USA?

 

Når jeg tenker meg om, så er det vel like vanskelig å komme inn på MiT for amerikanere også?

 

Studerer på universitet i usa. Søkte meg inn etter vgs, og kom meg fint inn. Selv om jeg hadde et snitt på litt over 3 så gjorde ikke det noe. Jeg mener jo at vgs karakterene ikke betyr noe og ikke reflekterer dine kunnskaper. Men det er da min mening! MIT er vanskelig å komme inn på, men det betyr ikke at du ikke kan søke! Søk for all del, og søk ofte! Søk på alt av college du kunne tenke deg er interessant. Hvis du ikke kommer inn på MIT med det første så kan du søke om transfer når du har gjort ferdig freshman year. Hvis du kan vise til gode resultater så har du god mulighet for å bytte skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...