Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt VW Passat 1998


Vamos

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35606334

 

Er denne verdt 35-40 000,-?

 

Passer fint til mitt bruk og alt slikt. Er det noe som burde avskrekke fra dette, f.eks. feil pris?

 

Noen hadde delt annonsen til selgeren på Facebook:

 

"Dritt å dra :p (Selgers navn - se i annonse) Med denne bilen du slett mye den hadde alvorlige problemer :p Du kjøpte nye bilen via en som kunne være medleier, kjøpte med gjeld :p Grunnen var at du slett sikkelig med denne passaten med reparasjon og bruker alt for mye bensin :p :p :p:D :D :D De som ser på denne annonsen ambefaler ikke å kjøpe!!! Forresten, har du selv ordnet med de kabler til høytalere og batterie???"

 

Dårlig norsk så det holder. Noe jeg burde bry meg om? De er for så vidt ikke venner på Facebook.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han nevner ingen negativer i anonsen, dvs. han vet om noe som han ikke vil si til kjøper.(somregel)

 

Den er bare EU godkjent i et halvt år til, om det er noen store feil på den så kan det fort rulle 1000 lapper i reprasjoner før gdkjenning også.

ser ut som dekka er noe slitt, men ellers grei bil tror jeg.

Lenke til kommentar

Vw Passat fra den tiden kan ikke anbefales med mindre du kan skru selv, eventuelt har bekjente som gjør det for deg. Mer feil enn gjennomsnittsbilen og 40k for en 14 år gammel bil er mye i mine øyne.

 

Den virker ikke som et godt kjøp.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Har slått kjøpet fra meg. Virker som om det er en ungdomsbil som er skrudd og jævlet med i flere år. Ikke noe jeg gidder å bruke penger på.

 

Når jeg først har en tråd her. Har dere anbefalinger til noe lignende, til den prisklassen? Kan være noe totalt ulikt, sålenge det er kvalitet og noe verdt å bruke pengene på.

Lenke til kommentar

Absolutt det samme om det er sedan eller annet. 4-5 seter burde det være. Bensin er å foretrekke, ettersom mye vel tyder på høyere dieselavgifter fremover. Automat eller manuell er akkurat det samme. Hittil kun kjørt manuell.

 

Syns Corolla blir VELDIG kjedelig. 50 000,- for en Corolla virker mye etter hva jeg har trålt igjennom av annet på finn.no.

Endret av Vamos
Lenke til kommentar

Min første bil, var en Passat 1998. Er du ikke glad i å skru/fikse litt selv. Hold deg LANGT unna.

 

Selve bilen var veldig bra; Motor fks, hadde jeg aldri noe problemer med, og utseende var helt ok. Men når det kommer til småfeil....Fy faen. Etter å ha hatt bilen i 1 & halvt år. Så var dette alle feilene jeg fikk:

 

-Turteller og speedometer sto på feil verdi(Altså Turtelleren sto på 2000 omdreininger da den var på 0, så jeg kjørte bilen etter motor-lyd)

 

- Venstre bakdør ville ikke åpne. Det viste seg å være en defekt låsekasse i døren. Noe som var SINNSSYKT vanskelig å gjøre selv, hvis du ikke har mye erfaring fra å "skru" tidligere. Men etter ca 1uke med masse grubling og fiksing fikk jeg den endelig på plass, hjemmelaget style(Fikk aldri montert den, slik den egentlig skulle være. Pga det var helt umulig)

 

- Comfort-enhet. Dette er en feil så går igjen hos ALLE Passatene fra 1997-2002. Comfort-enheten styrer alt av sentral-lås, vindusheiser, bensin lokk åpner, elektriske speil, osv, osv. Denne var vanskelig og dyr å fikse; så tilslutt hadde jeg en bil som ikke hadde fungerende sentral-lås(Noe som gjorde at jeg ikke fikk åpnet bagasje døra), ingen av de 4 vindusheisene fungerte, måtte fjerne bensin lokk motoren, osv, osv Zzzzzzz.

 

- Drivledd foran + forstillinga blir etterhvert fucked, og må fikses (Dyrt).

 

- Radiator begynte å lekke etter ca 1 år, og bilen lakk olje fra motoren(Så jeg måtte hele tiden fylle på ny olje, slik at den ikke gikk tom).

 

Det å bruke bilen som et transportmiddel funker fint. Den er veldig trofast, og starter alltid. Men, å betale 41000 for den? Over my dead body, aldri!

 

Lykke til :)

Endret av Imperal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...