Gå til innhold

Bygge mobil selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Innen pcverdenen er det jo ganske vanlig (og fryktelig morsomt :) ) å bygge pcene sine selv.

I det siste har iPhonen min blitt litt dårlig, så jeg byttet noen deler på den og det funket jo perfekt :)

Da begynte tanken å melde seg, hvorfor bygger vi ikke våre egne mobiler slik vi bygger våre egne pcer?

Søkte derfor litt rundt på nettet om dette, uten å bli klokere, så det jeg lurer på er:

Hvor ligger begrensningene, og er de begrensningene uovervinnelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg vil tru at begrensningane ligger i kabinettet. Dersom du skal bygge sjølv så kreves det litt ekstra plass for å få skrudd alt i sammen.

Resultatet blir vell ein mobiltelefon som er mykje større enn ein fabrikkprodusert mobiltelefon.

Eg er også litt usikker på kor mange av komponentane du får kjøpt i "laus vekt".

Skrevet

Etter at jeg pellet iPhonen fra hverandre så ser jeg jo at det ikke er snakk om så fryktelig mange komponenter.

Det burde mao være rimelig greit å skru dette sammen selv. dx.com har mye komponenter til f.eks iPhone, men tror ikke de har alt.

Mener å ha lest på amobil.no at komponentene i en iPhone 4 koster rundt 1000 kroner tilsammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...