Gå til innhold

Hjelp til å velga ei moderne publiseringsløysing for norske lag og organisasjonar


Anbefalte innlegg

Det fins eit hav av publiseringsløysingar der ute, og eg lurer på om nokon kan hjelpa med å velga "rett" løysing.

 

Løysinga må vera nettbasert, sikker og moderne.

Den må gjerne kosta pengar å leiga, men mal-basert utforming er meir enn godt nok, så lenge ting taklar norske datoformat, æøå, osb. (også i søk).

 

Det blir typisk framside, om laget og ein blogg.

Kanskje bildegaleri og andre enkle ting.

 

Eg ser for meg at løysinga enkelt kan koplast mot Facebook (for kommentar frå lesarar) og at den som legg ut noko på sida enkelt kan velga å inkludera "Del denne artikkelen på Facebook, Twitter, etc."-knappar.

 

Eg høyrer at Squarespace er langt tryggare enn Wordpress, men den er kanskje ikkje "norsk nok" mtp. datoformat, etc?

 

Hjelp? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo f.eks drupal. - Men jeg gjorde denne vurderingen for etpar måneder siden selv, og bestemte meg å gå for WP fordi det er så mye enklere enn de fleste alternativene. - Oppdages det sikkerhetshull på denne er miljøet så stort at det blir fikset fort, og enbackup som enkelt kan legges tilbake løser det meste.

Lenke til kommentar

Du kan rangere CMS'ene slik:

- Øverste på listen er mest blogg-aktig, enklest å sette opp og lære seg, men også minst fleksibelt

- Nederste på listen er mest et "ordentlig" nettsted, mest fleksibelt, men også mer avansert

 

Twitter ("mikroblogg")

Tumblr

Blogg.no/Blogspot

Wordpress

Joomla

Drupal

 

Selv bruker jeg Joomla til et av mine prosjekter, og er fornøyd med det. Det sies å være enklere enn Drupal, mindre behov for koding, og samtidig mye mer fleksibelt enn Wordpress som i bunnen bare er en avansert blogg. Alle ønskene du nevner kan du lett gjøre med Joomla. I tillegg finnes det et hav med extensions og et veldig stort community.

Lenke til kommentar

Finnes utallige små døgnflue-CMS'er. Fordelen med nettopp Joomla er at det er veldig kjent og utbredt. Veldig stort community, mange extensions, hyppige oppdateringer, enkelt å finne samarbeidspartnere siden det er så mange som kan Joomla fra før, og sjansen for at det legges ned imorgen er omtrent lik null.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...