Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannregulering - behandlingstid m.m.?


Bank1

Anbefalte innlegg

Siden jeg har flere glipper enn og en like stor mellom fortennene som Kurt Nilsen, fordi jeg ikke ble spurt om jeg ønsket regulering i min ungdom, vurderer jeg det nå som voksen. Spørsmålet er hvor lang tid dette kan tenkes å ta, er snakk om 10-12 mm totalt?

 

Et problem som oppstår da er at mine hjørnetenner med stor sannsynlighet ta vil treffe hverandre, noe som blir problematisk siden de er lengre enn de andre tennene. Kan man vanligvis flytte de øvre hjørnetennene litt sideveis(skrå dem), slik at de passer bedre?

 

Sikkert vanskelig å svare på, men gjør et forsøk likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo umulig å svare på dette i et forum. Det er i utgangspunktet veldig mye man kan regulere på de mest utrolige og kreative måter. Siden du er voksen, handler det mest om hvor mye tid, smerte og penger du vil bruke. jeg er ikke helt oppdatert på dagens takster.

Å gå til tannlegen for konsultasjon om regulering blir dyrere enn om du tar det i kombinasjon med vanlig undersøkelse.

Lenke til kommentar

Det er jo umulig å svare på dette i et forum. Det er i utgangspunktet veldig mye man kan regulere på de mest utrolige og kreative måter. Siden du er voksen, handler det mest om hvor mye tid, smerte og penger du vil bruke. jeg er ikke helt oppdatert på dagens takster.

Å gå til tannlegen for konsultasjon om regulering blir dyrere enn om du tar det i kombinasjon med vanlig undersøkelse.

 

Skjønner det er umulig å svare på, men vil bare undersøke litt der jeg kan først. Har bestilt time for konsulentasjon hos kjeveokkupeden, som noen jeg kjenner en gang i tiden kalte dem :p

Hadde håpet å begrense tiden det tar mest mulig. For meg er det heller ikke noe mål å fjerne alle glippene, men å redusere dem mest mulig på kortest mulig tid. Glipper gjør meg ingenting, store glipper liker jeg ikke alt for godt.. Og jeg er er en mann som i utgangspunktet ikke finnes forfengelig, men kjipt føle å måtte holde igjen munnen hver gang man skal le..

Lenke til kommentar

Det er jo umulig å svare på dette i et forum. Det er i utgangspunktet veldig mye man kan regulere på de mest utrolige og kreative måter. Siden du er voksen, handler det mest om hvor mye tid, smerte og penger du vil bruke. jeg er ikke helt oppdatert på dagens takster.

Å gå til tannlegen for konsultasjon om regulering blir dyrere enn om du tar det i kombinasjon med vanlig undersøkelse.

 

Skjønner det er umulig å svare på, men vil bare undersøke litt der jeg kan først. Har bestilt time for konsulentasjon hos kjeveokkupeden, som noen jeg kjenner en gang i tiden kalte dem :p

Hadde håpet å begrense tiden det tar mest mulig. For meg er det heller ikke noe mål å fjerne alle glippene, men å redusere dem mest mulig på kortest mulig tid. Glipper gjør meg ingenting, store glipper liker jeg ikke alt for godt.. Og jeg er er en mann som i utgangspunktet ikke finnes forfengelig, men kjipt føle å måtte holde igjen munnen hver gang man skal le..

 

Det finnes en type tannregulering som er nesten unsynlig. Søk på Invisalign ;)

Endret av OTLS
Lenke til kommentar

Det er jo umulig å svare på dette i et forum. Det er i utgangspunktet veldig mye man kan regulere på de mest utrolige og kreative måter. Siden du er voksen, handler det mest om hvor mye tid, smerte og penger du vil bruke. jeg er ikke helt oppdatert på dagens takster.

Å gå til tannlegen for konsultasjon om regulering blir dyrere enn om du tar det i kombinasjon med vanlig undersøkelse.

 

Skjønner det er umulig å svare på, men vil bare undersøke litt der jeg kan først. Har bestilt time for konsulentasjon hos kjeveokkupeden, som noen jeg kjenner en gang i tiden kalte dem :p

Hadde håpet å begrense tiden det tar mest mulig. For meg er det heller ikke noe mål å fjerne alle glippene, men å redusere dem mest mulig på kortest mulig tid. Glipper gjør meg ingenting, store glipper liker jeg ikke alt for godt.. Og jeg er er en mann som i utgangspunktet ikke finnes forfengelig, men kjipt føle å måtte holde igjen munnen hver gang man skal le..

 

Det finnes en type tannregulering som er nesten unsynlig. Søk på Invisalign ;)

 

Vet det, men har ikke tilbudet i nærheten og heller ikke økonomien til akkurat det. Dessuten ville det nok syntes på meg uanasett :)

 

At tråden vises gjør meg ingenting, slipper unna de sølvfargete klossene :p

Lenke til kommentar

Den gang når jeg hadde regulering strammet flere tenner samtidig. Såvidt jeg husker kan vel tannlegen stramme hver enkelt tann hvor mye h*n måtte ønske, sånn at ikke hele tanngarden blir enda verre.

 

Hadde du glipper? Vet du i såfall hvor myeog hvor lang tid det tok å redusere dem?

 

Vurderer å beholde den mellom fortennene, men i vesentlig mindre versjon enn i dag. Kanskje det gjør behandlingstiden kortere også...time for kons i midten av august, så er en stund til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...