Gå til innhold

[Løst] feilmelding på i5 3570


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg også i farten, men det er ingen garanti på produktet ved overklokking om du tilfelle ikke visste det :) Så da har du nok ingen garanti lenger på produktet.

 

#edit, all overklokking skjer på eget ansvar.

Endret av Bentus
Lenke til kommentar

Jeg har overklokket i5 3570K til 4.5Ghz enkelt uten noen som helst problemer (er ikke ferdig). Har du i det helet tatt økt spenningen? Eksperementert med Phase Modes? ...

 

PS: Øk kun multiplier og la BCLK være på 100!

 

post-264877-0-58111900-1340189756_thumb.png

 

kor mykje skal eg sette volten på?

det klikker viss den er på auto

 

Sett den på cirka 1.240v og prøv igjen. Men husk å se på temperaturen slik Sveinbuen skriver - det er veldig viktig. Hold CPUen under 80c.

Lenke til kommentar

Ok :)

prøver litt nå, og setter det da på 1.24 v... men hva bør jeg hive det opp i da? ghz

 

Det jeg gjorde var å la BCLK være på 100 men lot multiplieren stå for overklokkingen. 1 økning av multiplier = 100mhz. Det jeg anbefaler er å:

 

Start på 35x multiplier og øk med 1 - for hver gang du øker den med 1 så kjører du Prime95 i 5 min. Dersom den står i 5 min så øker du multiplieren med 1 igjen - gjennta denne prosessen helt til du kresjer. Når du gjør det så tar du multiplieren tilbake et hakk og tester i cirka 1 time. Dersom den kresjer så senker du multiplieren igjen. Hvis den står en time så kan du begynne å redusere vcore et hakk om gangen til du krasjer - når du kresjer så øker du vcore et hakk igjen... osv

 

Pass på temperaturen!

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

går ikke over 57 enna :p

 

Bruker du den nyeste versjonen av Prime95 som er optimalisert for Ivy?

 

Når du kjører denne testen i 10 min så øker temperaturen mye og etter cirka 20 mine så starter den med Lenght 8K tester som øker tempen med nesten 10c - så pass på.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...