Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det finnes et "lisenseringsprogram" som gjør det mulig å lage en brukerprofil på en webside, som man deretter logger inn med i programmet. Noe slik som Spotify fungerer. Så man kan endre passord og slikt i et webpanel(?).

 

Har søkt litt rundt, men det er bare gamle og dårlige løsninger jeg har funnet.

 

Takk for bidrag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

vet ikke helt om jeg forsto hva du spurte etter her men gir nå ett forslag til løsning.

 

Om du har postet dette i C# forumet så går jeg utifra att du kan programmere selv? Eller ser du etter en ferdig løsning?

 

Utgangspunkt 1:

Du kan knytte programmer du oppretter mot Windows Live kontoer.

http://msdn.microsoft.com/nb-NO/library/live -- nyttig link!

Dette gir deg en innloggings dialog

 

Ellers kan du opprette en facebook kobling med App der og benytte deg av facebook kontoer.

 

 

Er du på jakt etter å lage løsningen selv er det jo flere måter å gjøre dette på.

Websidene kan isåfall vær baser på så å si alle forum/cms/brukerbehandling løsninger som finnes. Her kan du enklest kjøre en webrequest mot websiden og utføre innlogging osv.

Alternativt hvis du har tenkt å lage nettsiden selv kan du lage en såkalt webservice som gir deg en "enkel" måte å kommunisere mot en webserver som tar seg av autentiseringen.

 

 

Som sagt, kan vær jeg misforsto deg her nå.

 

Mvh

Birger

Lenke til kommentar

Takk for svar Birger, men ser at jeg stilte spørsmålet på en dårlig måte. Skal prøve på nytt :)

 

Jeg har laget et program jeg skal selge på nett.

 

Når en person kjøper programmet mitt, skal personen lage en 'brukerprofil' (brukernavn, passord osv). Denne 'brukerprofilen' skal brukes til å logge inn i programmet. Veldig likt Spotify's konsept.

 

Denne løsningen skal helst være ferdigbygd, i og med at jeg vil fokusere på programmet mitt.

 

Håper alt var litt klarere nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...