Gå til innhold

Get - Cisco epc3010 leds.. grønn eller oransje?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tok et kjapt søk på problemstillingen både her og på google men fant ikke noe tilfredstillende svar.

Det er slik at hvis jeg kobler modemet rett til en pc så lyser alle leds grønt.

Men hvis jeg kobler en trådløs ruter i mellom (Linksys WRTG54G) så lyser LINK ledden oransje? Internett funker, men skal ikke oransje bety noe 'fali'?

 

Beklager hvis dette er tatt opp før, men jeg fikk dette modemet i dag, så..

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanligste når det gjelder utstyr med bare en LINK led per port er at den ene fargen (for eksempel grønn) indikerer Gigabit hastighet på linken, mens den andre fargen (oransje i ditt eksempel) indikerer lavere hastighet (100/10 Mbps). Om det er slik på EPC3010 vet jeg ikke, da jeg ikke har fått det ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, ja. Fordi du får nett via wifi ikke kabelen. Grønn indikerer data som går igjennom kabelen. Oransje indiketer at kabelen er koblet opp, har kontakt, men ingen data overføres.

 

(veldig lett forklart)

 

Jeg får nett fra både kablet og trådløse enheter fra ruteren.

Men ja, tenker dette er normalt... kanskje?

Det var bare når denne oransje farven på LINK ledden dukket opp etter kobling til ruter at jeg begynte å stusse litt..

Lenke til kommentar

Det vanligste når det gjelder utstyr med bare en LINK led per port er at den ene fargen (for eksempel grønn) indikerer Gigabit hastighet på linken, mens den andre fargen (oransje i ditt eksempel) indikerer lavere hastighet (100/10 Mbps). Om det er slik på EPC3010 vet jeg ikke, da jeg ikke har fått det ennå.

 

Du er muligens inne på noe der... jeg har jo en senil, men stabil ruter.

Kanskje det er noe med gigabytene per sec eller noe... :) akkurat der melder jeg pass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...