Gå til innhold

Ønsker billig sydentur i fellesferien.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og kjæresten min ønsker oss veldig gjærne til varmere strøk i sommer. Problemet er at vi begge er studenter og delvis jobber. Vi har ferie midt i fellesferien og det er selvsagt svært ugunstig mtp pris på charterturer.

 

Jeg har sett litt på hva du kan få midt i fellesferien for maks 3-4.000,- kroner og det er ikke store greierne. Vi vil helst ikke til Tyrkia da begge har vært der en del ganger og ser oss mett på Alanya og byene rundt.

 

Er det noen god idè å bare vente til 2-3 dager før vi tar ferrie og hive oss på en tur? Er det mulighet for å få til noe slikt opplegg midt i fellesferien? Jeg vet jo at dette ofte lønner seg utenom høysesongen, men de fleste reiser vil vell være fullbooket i fellesferien?

Risikoen med det er jo at vi står der når ferien kommer uten billetter eller mulighet til å dra til varmere strøk.

 

Vi har ikke sånn kjempegod råd, men en uke til en fin plass for noen tusenlapper hadde vært greit.

 

Tips og triks? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som går an er jo å prøve å finne flybillettar for seg sjølv, f. eks. ryanair fra torp/haugesund(/rygge?) - deretter enten finne passe billig hotell eller liten leilighet på homeaway.no eller lignande sider. Går an å finne ganske masse billig, og viss man greier å reise med kun handbagasje blir det ofte billigare, særlig med norwegian og ryanair! I fjor var eg ei veke på øya Brac utanfor Split(Kroatia), betalte 2200 totalt for flybillettar og opphold i ei veke. Men man kan nok finne billigare og, viss man er fleksibel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...