Gå til innhold

Piratkopi (klokke) gjennom flyplassen?


Anbefalte innlegg

Hei

 

I sommer skal jeg til Tyrkia. I Tyrkia selges det ufattelig bra kopi av klokker.

 

Jeg har tenkt å kjøpe ca 3 piratkopier av klokker da jeg er interessert/fan av luksusklokker.

 

Om de skulle vært ekte, ville de verdt ca 40k+

 

Mitt spørsmål er om jeg kan få alvorlige problemer ved å ta med 3 klokker hjem fra Tyrkia til Norge?

 

Hvis jeg f.eks bærer 1 på armen og har 2 i bagasjen. Hva skjer om jeg blir tatt - eller blir jeg i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bli tatt (og det er straffbart).

 

Fake klokker er i tillegg usedvanlig slum, ingen fans av luksusklokker kjøper dem.

 

Jeg har ikke 40k tilgjengelig, men jeg vil ha en slik. Pleier å studere urverket. Det gir meg en slags godfølelse, men den dag jeg har toppstilling og god lønn skal jeg kjøpe flere ekte klokker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 40k tilgjengelig, men jeg vil ha en slik. Pleier å studere urverket. Det gir meg en slags godfølelse, men den dag jeg har toppstilling og god lønn skal jeg kjøpe flere ekte klokker.

 

Skjønner det, men jeg hadde heller sett på rimeligere kvalitetsklokker med skikkelige urverk. Du får mye fint for et par tusenlapper!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 40k tilgjengelig, men jeg vil ha en slik. Pleier å studere urverket. Det gir meg en slags godfølelse, men den dag jeg har toppstilling og god lønn skal jeg kjøpe flere ekte klokker.

 

Skjønner det, men jeg hadde heller sett på rimeligere kvalitetsklokker med skikkelige urverk. Du får mye fint for et par tusenlapper!

 

Ja det er sant. Har noen, men hvis du først er blodfan av klokker, går du lei av disse etter kort tid. Det er synd, men sånn er det bare. Skal se hva jeg gjør ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du risikerer noe i Norge eller Tyrkia, her blir det fremdeles ikke slått ned på slike varer hvis det er til eget forbruk. Men vær forsiktig med å ta de med utenlands, flere og flere land innfører straff for piratprodukter, også for privatpersoner, og husk at den klekkelige boten blir regnet ut fra verdien om den var ekte, du kan lett få store bøter som må betales om du vil slippe ut av varetekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du risikerer noe i Norge eller Tyrkia, her blir det fremdeles ikke slått ned på slike varer hvis det er til eget forbruk. Men vær forsiktig med å ta de med utenlands, flere og flere land innfører straff for piratprodukter, også for privatpersoner, og husk at den klekkelige boten blir regnet ut fra verdien om den var ekte, du kan lett få store bøter som må betales om du vil slippe ut av varetekt.

 

Takk for svar. Jeg tar nok sjansen. Jeg skal ha minst 2-3. Vi får håpe det går bra ;)

Lenke til kommentar

Jeg har kun hørt om Italia hvor man bøtelegger folk som har piratklokker på armen.

 

Ekte klokkeentusiaster vil ikke ha en piratklokke på armen, men det er en annen diskusjon.

 

Jeg er en ekte klokkeentusiast, og jeg liker slett ikke å støtte piratvirksomhet - men allikevel gjør jeg det. Det er fordi disse klokkene gjerne koster opp fra 70k+ og det er det ikke verdt (på ekte). Greit at de selger klokker til så høye summer, men realistisk sett er ikke klokkene verdt så mye - man betaler for navnet.

 

Jeg er i tillegg ikke gamle karen. Har ikke bil eller hus. Derfor unner jeg meg en kopi av en dyr klokke. Alle vet jo at store klokkemerker som Rolex, Breitling, Cartier osv. har masser av penger.

Lenke til kommentar

Ekte klokker med mekaniske urverk behøver ikke å koste skjorta. Jeg er også relativt interessert i klokker, og har f.eks. en Stowa og en Zeno. Ikke så kjente, men gode kvalitetsklokker.

 

Har også en billigklokke som ligner en Rolex, bare at det ikke står Rolex på den. Den funker overraskende bra, men jeg ville ikke kjøpt en kinaklokke som det stod Rolex på.

 

http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=429

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ufattelig bra kopier" :xmas:

Kjære deg, det er utseende som muligens er av god kopi, resten står i stil til prisen. Dårlig urverk som bråker, ikke tåler belastning og som heller ikke holder seg særlig lenge. Bruk heller pengene på et OK urverk i en skikkelig butikk. En skikkelig klokke her hjemme trenger ikke koster skjorta, og til gjengjeld har du klokke i flere år.

Tyrkia-kopier har du noen uker, så er det bare å kaste. Fulle i nikkel og i tillegg støtter du organisasjoner som driver med narko og menneskehandel. Tenk litt over det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ufattelig bra kopier" :xmas:

Kjære deg, det er utseende som muligens er av god kopi, resten står i stil til prisen. Dårlig urverk som bråker, ikke tåler belastning og som heller ikke holder seg særlig lenge. Bruk heller pengene på et OK urverk i en skikkelig butikk. En skikkelig klokke her hjemme trenger ikke koster skjorta, og til gjengjeld har du klokke i flere år.

Tyrkia-kopier har du noen uker, så er det bare å kaste. Fulle i nikkel og i tillegg støtter du organisasjoner som driver med narko og menneskehandel. Tenk litt over det.

 

Du har ikke peiling på hva du snakker om. Både utseende og urverk er godt kopiert. Har for eksempel en Panerai her hjemme, kjøpt for to år siden. Jeg har åpnet kassen for å studere urverket, og det er nesten identisk.

 

Tyrkiaklokker varer kun noen uker? Der dreit du på leggen. Du snakker om klokker man kjøper av selgere til fots (som besøker deg på restauranter osv). Jeg snakker om kvalitetskopier. Det er ikke uvanlig at disse varer flere år. Har en Breitling som har vart i 4 år, den går som en kule enda. Unikt urverk.

 

Til slutt, hvis du skal ha en skikkelig klokke her hjemme - så må du ut med flere tusen. Tenker du på klokker du får kjøpt på clas ohlson? Det er dritt, bare så du vet det. Kvalitetsklokker i Norge er dyrt, gi meg ett eksempel på en kvalitetsklokke som kan fås kjøpt i Norge til under 2k.

Lenke til kommentar

Men det du skal kjøpe er jo ikke luksusklokker - det er billig juggel!

 

 

Skjønner ikke dette jeg. De som har peiling blir ikke imponert av fakes, og de som ikke har peiling synes det er like fett med andre merker du faktisk kan kjøpe originalt.

 

Med mindre du har tenkt å hevde de er ekte da, og skyte av prisen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...