Gå til innhold

Sette opp D-Link DIR-655, hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp med å sette opp denne routeren min. Det har seg slik at jeg skal koble denne til den vanlige routeren som jeg nå bruker, bare for å få trådløst internet i huset.. og problemet er at jeg har ikke tilgang til den andre routeren, det er internetleverandøren som har brukernavn og passord til den.

 

Er det forsatt mulig for meg å gjøre det? Jeg har altså ikke peiling på hva ip, gateway, og mac-adresse og alt det der er for noe..

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo finne ut hvilken ipadresse datamaskinen din har nå.

Gå i CMD og skriv ipconfig

Da vil du få opp ipadressen fra den gamle routeren. La oss si at denne er 192.168.1.2.

 

Koble så PC til DIR-655.

 

Sett opp trådløsnett med SSID, kanal og kryptering (WPA eller WPA2)

Gi f.eks routeren ipadressen 192.168.1.200.

De tre første tallgruppene skal være lik de fra den andre routeren, mens det siste kan settes til f.eks 200.

 

Deretter går du inn på innstillingene for LAN på DIR-655 og fjerner haken ved DHCP.

Lagre innstillingene.

 

Koble så nettverkskabelen fra den gamle routeren til en av de 4 LAN-portene på DIR-655.

Koble til PC trådløst eller kablet til DIR-655.

 

Du skal nå motta ipadresse fra den gamle routeren via DIR-655.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Tusen takk! slet litt med å finne instillingene, men det gikk til slutt! :) men vet noen om jeg nå kan koble til en skriver til ruteren, trådløst, altså at skriveren står i en etasje ned, og alle i huset kan skrive ut der?

 

Edit: Skriveren er en Epson SX235W

Endret av Umuligt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...