Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ankelstøtte etter operasjon.


Rambol

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt noen operasjoner i ankelen etter et stygt brudd for 1,5 år siden. Benet er fortsatt vondt og fikk ny operasjon i mars i år. Etter dette ble benet en del bedre, men nå i det siste har det begynt å krangle igjen. Er nokså vondt når jeg går og på kontrollen i går sa legen at røntgenbildet viste nokså stor slitasje i leddet.

Hun anbefalte meg å kjøpe en ankelstøtte type aircast eller lignende for å avlaste ankelen litt. Har nå vært hos Medicus Plesner men de hadde ikke denne typen. Ser at det ligger en del på nettet hos f.eks Amazon men skulle gjerne hatt den omgående. Noen som vet hvor man kan få kjøpt en slik i Oslo?

 

Jeg har heller ingen erfaring med slike støtter. Er det noen her som benytter en slik som kan gi noen tips og råd til hvilken man bør kjøpe. Ser at det finnes en sportsutgave av aircast, noen som kjenner til denne? Har planer om å få gått en del...

Endret av Rambol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg bruker denne http://www.apotek1.no/produkter/a1-ankelstotte-sport-1-stk-818142p#

hver dag og er veldig fornøyd. Den har skinner på siden slik at den gir god støtte. Men har du noe bandasje på nå? For det er ikke allverdens plass under.

 

Jeg går med litt løse joggesko, da skinnene kan gnage en del. Hvis jeg skal gå mye en dag bandasjerer jeg masse bomull på den knoken på ankelen, slik at den ikke irriterer

Lenke til kommentar

Neida, har ikke bandasje nå. Må bare ha en skikkelig støtte når jeg går i håp om at ankelen skal bli litt bedre. Når jeg går uten skinne så hovner ankelleddet skikkelig opp og sprenger veldig. Var en tur på legevakten og fikk satt på en aircast, virker veldig bra og ankelen ser helt annerledes ut når jeg har gått litt med den. Eneste som er dumt med den er at det er plastikk med luft som går inn mot sokken, noe som gjør at det blir utrolig klamt å ha på.

Kanskje jeg da skal stikke innom apotek 1 og kikke på den du linket til, den hadde absolutt en fornuftig pris i forhold til de andre jeg har sett på...takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...