Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overheating , feil i hovudkort eller annet ?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med at mens jeg streamer og spiller diablo på samme tiden har jeg plutselig fått ein fort "Bluescreen" også skrude den seg av. Og når jeg kommer på ser alt helt fint ut igjen , og jeg finner ikke noen program som viser Tempraturen på prossesoren heller , jeg har ein Intel I7 3770k prossesor på et Asus P8 Z68-v/GEN3 og vett ikke om det er at det ikke takler det , eller om den bare blir veldig varm og Overheater. Noen som har ein ide om va som er feil , og vett om et program som viser lett hva som er tempraturen på CPU og GPU, har prøvd OCCT , men kjønner ikke hva for ein temtratur som er den rektige.

 

Takk på forhand !

 

-Fr1Tzo3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste utgave av Realtemp for CPU og GPU-Z for GPU, eller HW-monitor for begge deler. Hvis tempen ikke er årsaken så se etter i C:windows\minidump om det ligger noen minidumpfiler der. Disse samler informasjon om blåskjermen og kan ofte tolkes med programmet Bluescreenviewer med flere.

Lenke til kommentar

Siste utgave av Realtemp for CPU og GPU-Z for GPU, eller HW-monitor for begge deler. Hvis tempen ikke er årsaken så se etter i C:windows\minidump om det ligger noen minidumpfiler der. Disse samler informasjon om blåskjermen og kan ofte tolkes med programmet Bluescreenviewer med flere.

 

hva er max tempratur for CPU'en og GPU'en da ?

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problem.. Mista Hardcore characteren min pga det.

 

Det viste seg å vere overoppheting her vertfall. Det skjedde bare om dagen og det var de dagene det var så varmt. opnet vinduet og voila! Seinere fant eg ut at ei vifte i kabninettet hadde slutta også.

 

Er det sånn random 10- 30 min inn i spillinga? Det må vere noko med korleis D3 bruker ressurser, for det var bare i dette spelet at pcen overoppheta seg.

Lenke til kommentar

Siste utgave av Realtemp for CPU og GPU-Z for GPU, eller HW-monitor for begge deler. Hvis tempen ikke er årsaken så se etter i C:windows\minidump om det ligger noen minidumpfiler der. Disse samler informasjon om blåskjermen og kan ofte tolkes med programmet Bluescreenviewer med flere.

 

hva er max tempratur for CPU'en og GPU'en da ?

 

Det bruker å ligge på ca. 100C på begge deler, men dette er punktet der nødbremsen slås inn. Anbefalt makstemperatur på CPU ligger på ca. 72C og skjermkortet vet jeg ikke siden du ikke sier noe om hvilket det er snakk om, men 80-90C går som oftest fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...