Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig forsikring på bil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i en alder av 29 år funnet ut at det endelig er på tide å kjøpe meg en bil! Har funnet en ganske fin bil, men er veldig usikker på hvor mye den koster å forsikre!

 

I banken (der jeg har huslån og div andre forsikringer) ville de ha 15.000 pr år!! Det er jo nesten like mye som selve bilen koster!!!

 

Jeg vet jeg har lav bonus (20%), men det får vel være grenser på hvor mye jeg må betale?

 

Har noen tips på hvordan jeg kan ordne meg en billigere forsikring enn den banken tilbyr meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du sjekket med forsikring?

Tryg forsikring ville at jeg skulle betale nærmere 20 000 i året, for bare bilen.....

Bil til nærmere 150.000.

Der jeg har nå betaler jeg vel 17.000 (Gjensidige). Jeg har nettopp ordnet forsikringen i år, og har ingen bonus fra før. Og i forsikringen har jeg full person forsikring på meg selv, innbo, reiseforsikring for familie og barneforsikring.

 

 

Rediger:

 

Det kan også lønne seg for deg og samle opp mest mulig forsikringer i en. For forsikringen min hos gjensidige ville vært mye dyrere om jeg ikke hadde hatt alle forsikringene jeg har.

 

P.s Misset at du hadde huslån og andre forsikringer. Men ring rundt til forsikringsselskapene og sjekk hvor mye de koster, og for hver du ringer så spør om de har et bedre tilbud enn den andre du ringte til. De kan tøye seg ganske langt :)

Jeg er forresten 21 år, så det er jo dyrere for meg enn for deg uansett :)

Endret av Bea♥
Lenke til kommentar

Hvilken bil tenker du å kjøpe?

Er det ansvar- eller kaskoforsikring du har fått tilbud på? Bortkastet med kasko på en bil til 20 000 kr

Hvor du bor har også noe å si.

 

Nemiforsikring har en fin kalkulator https://www.nemiforsikring.no/medius/index.action

 

Ellers så må du bare sjekke med de ulike selskapene Tryg, gjensidige, if osv.

 

http://www.finansportalen.no/ har en, om noe dårlig, kalkulator.

.

Lenke til kommentar

Hei

Takker for svar.

Prøvde først den kalkulatoren på finansportalen sine sider, men følte den var veldig unøyaktig. Fikk etter det et tips fra en venn om å prøve en anbudstjeneste!

La ut alle mine forsikringer, og fikk tilbud fra flere forsikringsselskap. Og dette var ikke bare en kalkulator, men skikkelig tilbud laget av rådgivere! Det tilbudet jeg valgte gjorde at jeg sparte over 5000,- på alle mine forsikringer! Er glad jeg ikke lot meg lure av banken min!

 

Anbefaler alle å prøve ut http://www.totalanbud.no

Lenke til kommentar
Reklamering er ikkje tillate på forumet. Eit innlegg er fjerna.

5. Bedrifter, ansatte og reklamering
Brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...