Gå til innhold

Anbefalte innlegg

OK! Nå er jeg faen meg forbanna!

 

Igår fikk jeg dette spamhaus dritte, som gjorde at min IP ble blokker fra min vanlige Minecraft server.

Jobba i ca en time og fikk det fjerna og nå er der faen meg tilbake igjen, blokkert.

 

Har NOEN hørt om dette pisset? Jeg skjønner ikke en drit!

 

 

Igår:

Skulle logge inn på minecraft server og fikk følgende melding, ingame:

"Your IP adress have been flagged as unsafe by spamhaus.org/xbl"

 

Så jeg gikk inn på siden, fant removal tool. Søkte opp min IP på siden, fant at den var listet på to punkter. Løste punkt "CBL" først, som var bare å klikke på en link og en knapp. Deretter løste jeg punkt "XBL" som jeg måtte sende inn et skjema med, få verifiseringskode og skrive den inn. Det funka.

 

 

PS: Har hatt Norton 360 på med Safe Web på hele tiden, ikke fått noe virus/spam/fishing/scam advarsel.

 

 

Så da trodde jeg at jeg var kvitt det problemet, for jeg har ikke noe virus på PC'en, heller ikke de andre i huset(2 macbooks, 2 stasjonære + min stasjonære).

Men NEIDA! Nå er jeg listet igjen, begynner å lure på hva dette Spamhaus er for noe drit. Søkt om det på Google og det virker legit.

 

 

Vell! Når jeg fant ut at jeg var lista igjen, så tok jeg ett hurtigsøk med Norton, som førte til at den fant 4 "low threat" cookies, som innehold emails jeg aldri hadde sett før, med mitt brukernavn i "xcitu".

What is this? Er det mulig at noe kan spamsende emails uten at jeg/norton merker det? Det stod noe ang. emails i Spamhaus greiene også.

Er i prosessen med å få fjerna IP igjen, men antar at det vil komme opp imorgen også.

 

 

Håper noen har erfaring med Spamhaus og kan hjelpe meg. Jeg hadde ikke hørt om det før igår, ironisk nok den dagen jeg installerte Norton 360.

 

TL;DR:

Trenger hjelp med å hindre i å bli listet og blokkert av Spamhaus. Fant 4 spamemail cookies(?) når jeg tok ett søk på PC'en med Norton 360. Har blitt listet 2 ganger nå, holder på å fjerne IP fra liste for andre gang.

 

Hva kan jeg gjøre for å hindre at Spamhaus blokker meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nå har jeg aldri hørt om Spamahus, men det er mest sannsynlig at din datamaskin er infisert noe med noe som sender ut e-poster fra deg. Du kan sjekke her Spamhaus XBL som burde gi svar på det meste.

 

Det er også lurt av det å gå igjennom denne tråden: Veiledning: Hjelp til å få fjernet malware (virus, trojanere, spyware...) samt jeg anbefaler å ringe din ISP (Internett leverandør) for å høre om de har oppdaget at du har noe skummel trafikk ut fra der du bor.

 

Har du noen andre maskiner? Kan være et dem som er problemet også.

Lenke til kommentar

Skal sjekke alle maskinene i huset nå, mtp. at jeg fikk ny informasjon når jeg fjerna IP'en igjen.

 

Fikk følgende melding:

"This IP is infected (or NATting for a computer that is infected) with the asprox spambot. In other words, it's participating in a botnet."

 

Søkte på Google og fant en "eHow" til å fjerne det, fant ingenting på min, så skal sjekke de andre i huset. Er det mulig at Macbook kan være infisert og delta i botnettet? Har tross alt 1 av macbookene som er oppe nesten hele dagen pga. studier.

 

Og tusen takk for raskt svar!

 

Edit:

Hvis ISP endrer IP, hjelper det noe?

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Nå er jo dette ganske alvorlig at en av dine maskiner er med i botnet. Et botnet består av mange tusen maskiner som blir brukt til å sende virus til andre datamaskiner eller brukt til annet skadelig oppgave som DDoS som du kanskje har lest om i det siste.

 

Det beste du kan gjøre er å gå igjennom denne tråden på alle maskinene dine: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 - i hvert fall oppdatere og kjøre Malwarebytes på alle maskinene slik at de er rensket. Det er veldig mye arbeid å gå igjennom ComboFix/DDS.scr/HijackThis på alle maskinene dine...

 

Hvis du er litt hendig med data kan du se her: Remove Asprox som burde henvise deg hvilke filer du skal fjerne for å få det vekk, men dette gjelder kun asprox spambot. Det kan hende du er infisert av noe annet.

 

Jeg vil neppe tro din MAC har fått virus, med mindre du har surfet på utrygge sider og åpne lenker/e-poster som virker merkelige. Det kan godt være mulig, men da er ganske usikker på hvordan du skal gå frem.

Lenke til kommentar

Hai.

 

Hvis du engang er listet betyr det at din IP adresse har sendt ut spam i en lengre periode og det vil ta tid før din IP blir delistet igjen. Det eneste du kan gjøre er å sørge for at du ikke sender mer spam - Gjør en grundig sjekk med spesialtools. Du burde også sjekke din MBR.

Lenke til kommentar

Takk for svar, har en liten tilbakemelding.

Ser ut som det var min PC det var noe galt med. Samme dag som jeg lagde tråden ble jeg listet igjen, fikk det fjerna for andre gang og søkte gjennom PC'en med Norton 360. Norton fant 4 cookies hvor det stod "[email protected]".

Fjernet dem og har ikke blitt listet igjen, så foreløpig så ser det bra ut. :)

 

Prøvde guiden Coldice linket til og den fant ingenting på PC'en etter Norton fjerna det cookie greiene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...