Gå til innhold

Bærbare kan få kraftigere lydvolum


Anbefalte innlegg

Jeg regner med (og forventer) at det er en ny type teknologi de serverer, noe àla den i linken. Kanskje er de mer effektive også? Vanlig høytalerteknologi har egentlig ikke forandret seg på mange tiår, og effektiviteten er på rundt 3-4 % (resten går over i varme). Er noe av dette feilaktig, så bare rett på meg.

Rundt 95% av effekten blir til lyd i de mest effektive annleggene, og rundt 15-20% i de minst effektive.

 

Man kan neppe forvente særlig økning i effektivitet framover, tvert imot går det motsatt vei. Effektive høyttalere er store. Folk vil ha små høyttalere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med (og forventer) at det er en ny type teknologi de serverer, noe àla den i linken. Kanskje er de mer effektive også? Vanlig høytalerteknologi har egentlig ikke forandret seg på mange tiår, og effektiviteten er på rundt 3-4 % (resten går over i varme). Er noe av dette feilaktig, så bare rett på meg.

Rundt 95% av effekten blir til lyd i de mest effektive annleggene, og rundt 15-20% i de minst effektive.

Store kontraster blant påstandene her. :p Jeg har lest noe annet. Men for nå blir det bare ord mot ord, jeg skal ikke stå altfor sterkt på mitt. ;)
Lenke til kommentar

Har en MSI gamer laptop med høtalere fra Dynaudio, og lyden er bedre enn i høytalerne jeg har til desktop pcen min som er på 7watt. Er til og med en liten intern subb i laptopen, og volumet kan skrus høyere enn jeg orker å høre på. Problemet er at lyden blir veldig dårlig når jeg guffer på. Blir rett og slett for mye støy fra viberasjonene i plast chassiet... Regner med at det er noe lignende det er snakk om her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...