Gå til innhold

Liten og lett bærbar (14"?) til studier + spilling,film osv.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Akkurat nå har jeg en 13" Macbook Pro jeg vant i en konkurranse men som jeg ikke er særlig fornøyd med. Som delvis avansert windows-bruker liker jeg ikke Mac OSX så godt, og i tillegg er den elendig å spille på, til tross for den høye prislappen.

 

Derfor vurderer jeg å selge den (den er i god stand så regner med å gjerne få 8-8,5k for den) og heller bruke disse pengene pluss noen lapper til og kjøpe en windows-pc. Etter sommeren skal jeg i militæret, og det hadde vært fint og hatt en bærbar jeg kunne brukt til spilling. Har i dag en kraftig stasjonær spillpc men jeg regner ikke med at jeg får ta den med i militæret. Etter militæret skal jeg studere i Trondheim, og da vil jeg ta med min stasjonære pc, mens jeg bruker laptopen primært til studier.

 

Oppsummert: Jeg leter etter en lett men kraftig bærbar som primært kommer til å brukes til studier, men som også bør kunne takle litt spilling. Helst ikke noe større enn 14"

 

Jeg har sett på et par PCer som jeg virker ganske greie. Eks: http://www.dinside.n...g-series-7-700z

og http://www.dell.com/...el_id=xps-l412z

 

Eneste ulempen her som jeg ser det er at grafikkortene i disse nok ikke er så veldig gode? Jeg har planer om å spille spill som BF3 og Diablo 3

 

Noen forslag?

 

edit: fikset lenker

Endret av maaland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm Olestokk sier noe smart der.

Men har du ikke tid til å vente så kan jeg skjønne det.

Det kan bli et lite problem å finne en pc som kan brukes til ordentlig gaming pc med så liten skjerm..

 

Det beste jeg har funnet er en Ailienware M14x.

Den koster 9 000 kroner og har en i5 dual core (2.4GHz), 4 GB ram og et GT555 skjermkort.

Ønsker du det så kan du også få satt inn en i7 quad core (2.2GHz, 3.1 GHz Tupbo boost) for ca 1 000 kroner og mer ram for 400 eller 700 kroner (billigere å gjøre det selv om mulig).

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1401&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&model_id=alienware-m14x

 

Velger du å gå opp til en 15.6" eler en 17.3" så er det mye lettere å finne en mye bedre pc til nesten samme prisen + at du får større skjerm å se på (som egentlig er ganske behagelig når du spiller og ser på filmer).

 

Men til studier og lett spilling som starcraft og league of legends og sånt så er den ailienware pc'n mer enn bra nok.

 

Håper dette hjelper noe :)

Lenke til kommentar

Har ikke nødvendigvis hastverk så kan gjerne vente og se om det kommer noe nytt til sommeren (ivy bridge?)

 

Har tenkt litt på alienware ja, den 14 tommeren virket virkelig bra for pengene, men jeg liker ikke hvordan de ser ut.Jeg føler at alienware pcer ser litt for "gamer" ut hvis dere forstår..Ønsker en pc med et litt mer nøytralt design

Lenke til kommentar

Hvis du skynder deg, kan du kanskje klare å få tak i en av de siste Asus N43SN, før de forsvinner fra markedet. Eller vente og håpe på at Asus kommer med en ny 14-tommer med et godt skjermkort. Jeg fant 1 forhandler som har 3 stk. igjen på lager, men er ikke sikker på om de bare selger til næringsforetak, eller om de selger til private også. Her. Skader ikke å ringe/maile dem og spørre. Skjermkortet på denne er GT 550M.

 

PS. Lenkene dine virker ikke, trådstarter.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

N46, en ny 14 tommer i N-serien fra Asus er vel på trappene snart også..?

 

Jau, men med GT 635M (GT 550M).

 

En ting skal Asus ha, de har klart å gi mange av PCene sine 1920x1080 oppløsning.

 

Er vel ikke lenge før vi får 2560x1440 på 17"ere nå :fun:

Asus skal ha det ja, de er ofte den leverandøren som du kan forvente mest for pengene dine.

Lenke til kommentar

N46, en ny 14 tommer i N-serien fra Asus er vel på trappene snart også..?

 

http://www.digitaltr...sus-n46-review/ den så jo ganske bra ut. Full HD også! Men stusser litt på prosessoren, men den kommer vel i5 og i7 varianter også sannsynligvis?

 

Godt mulig det kommer i5 og kanskje i7 modell, men jeg ville heller stussa over grafikkortet.

 

burde vel være mer enn bra nok for diablo3? BF3 derimot.. Men så er vel kanskje ikke en 14 tommer førstevalg hvis man er ute etter en gaming-bærbar heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...