Gå til innhold

Beste systemet for 8-10K? #gaming


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å bygge et nytt system med konfirmasjons pengene, men vil gjerne ikke bruke opp alt så jeg har grenser for budsjettet. Og den er på ca. på 8-10K. Systemet skal bli brukt til gaming, og ønsker at den skal takle high kjempe bra og ok på Ultra.

 

Spillene som kommer til å bli spilt er Diablo 3, battlefield 3, DiRT 3,og Call of Duty seriene.

 

Det er to ting jeg vil gjerne ha i systemet mitt er kabinettet og prosessoren. Resten er jeg ganske usikker på.

 

Kabinett: Fractal Design R3

CPU: Intel i5 3570K

 

Når vi snakker om skjermkort så har jeg virkelig lyst på en GTX 670 da :dribble: , men vet ikke helt om det er verd det :hmm:

 

Så nå mangler jeg:

Harddisk

SSD (Eventuelt)

RAM

GPU

og PSU

 

Har du nå tips? råd om en liste? så er jeg takknemlig om du tar tiden til å hjelpe, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du glømte hovedkort..

 

Her er et forslag

 

i5 3570K

Asus P8Z77 -V LX

corsair vengeance DDR3-1600Mhz 8gb

Samsung 830 series 128gb

Zotac Geforce GTX 570

Corsair CX 500w v2

samsung SH-S222BB

Cooler Master HAF 912 plus (can change)

pris 7.576kr

 

valgte å ikkje bruke hdd for bedre pris men du får det meste av spill på 128gb kan legge til en hdd

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har laget et oppsett til deg som innholder alt du trenger inkl GTX670.

Hvis du har Windows liggende fra før kan du legge pengene i feks en større SSD (128GB) eller en tredjeparts CPU-kjøler om du har planer om å overklokke litt. Cooler Master Hyper 212+ gir deg bra kjøling for en billig penge. Handlelisten er tatt fra dustin.no:

 

post-179253-0-96222600-1338572293_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bibow sitt oppsett med denne istedet for Intel 520.

 

Og disse minnebrikken istedet for Corsair Vegeance.

 

Hvis du vil ha ned prisen litt kan du velge dette grafikkortet.

 

Ålreit! :)

 

Har du noen forslag til en meget bra CPU kjøler til en rimelig pris?

 

Noctua NH D-14 hvis du har plass (den er enorm). Men jeg vet den passer i R3, og så lenge du velger low profile RAM, så går det fint. Hvis ikke, anbefaler jeg en i Corsair Hydro serien. Tror ikke det er plass til H100 i R3, men H80, 70 eller 60 funker bra de også.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Bibow sitt oppsett med denne istedet for Intel 520.

 

Og disse minnebrikken istedet for Corsair Vegeance.

 

Hvis du vil ha ned prisen litt kan du velge dette grafikkortet.

 

Ålreit! :)

 

Har du noen forslag til en meget bra CPU kjøler til en rimelig pris?

 

Noctua NH D-14 hvis du har plass (den er enorm). Men jeg vet den passer i R3, og så lenge du velger low profile RAM, så går det fint. Hvis ikke, anbefaler jeg en i Corsair Hydro serien. Tror ikke det er plass til H100 i R3, men H80, 70 eller 60 funker bra de også.

 

Takk for svaret!

 

Da har jeg kommet til the final oppsett (håper jeg). Hva syns du?

Budsjettet var egentlig på 10K, men siden jeg kjenner en som jobber med å selge PC osv. så kan hende at det blir mye billigere!

post-245556-0-18208500-1345135779_thumb.png

Endret av TomKorawit
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke ville kjøpt var det Hovedkortet. Hvorfor ikke ett z77? Du får vel ikke kjørt 3570'n der før en bios flash, etter det jeg har hørt

 

Oh, sånn går det når man ikke følger med :tease: Men ja, no har jeg bare valgt en random og rimelig en da, går sikkert fint. Ser den bra ut nå?

post-245556-0-69294800-1345137944_thumb.png

Lenke til kommentar

Bibow sitt oppsett med denne istedet for Intel 520.

 

Og disse minnebrikken istedet for Corsair Vegeance.

 

Hvis du vil ha ned prisen litt kan du velge dette grafikkortet.

 

Ålreit! :)

 

Har du noen forslag til en meget bra CPU kjøler til en rimelig pris?

 

Noctua NH D-14 hvis du har plass (den er enorm). Men jeg vet den passer i R3, og så lenge du velger low profile RAM, så går det fint. Hvis ikke, anbefaler jeg en i Corsair Hydro serien. Tror ikke det er plass til H100 i R3, men H80, 70 eller 60 funker bra de også.

 

Takk for svaret!

 

Da har jeg kommet til the final oppsett (håper jeg). Hva syns du?

Budsjettet var egentlig på 10K, men siden jeg kjenner en som jobber med å selge PC osv. så kan hende at det blir mye billigere!

 

Det ser bra ut. Veldig bra headset forresten ;) Beste jeg har brukt noen sinne :)

 

Hvis det er noe jeg hadde endret, så hadde jeg byttet ut skjermen med denne: http://www.dustinhom...ed-120hz-black/ Og kanskje et annet hovedkort. Z77 anbefales.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke ville kjøpt var det Hovedkortet. Hvorfor ikke ett z77? Du får vel ikke kjørt 3570'n der før en bios flash, etter det jeg har hørt

 

Oh, sånn går det når man ikke følger med :tease: Men ja, no har jeg bare valgt en random og rimelig en da, går sikkert fint. Ser den bra ut nå?

post-245556-0-69294800-1345137944_thumb.png

 

Har litt lyst til å presse deg opp til denne: http://www.dustinhome.no/product/5010625160/asus-p8z77-v-pro-z77-s-1155-atx-ivy/

Lenke til kommentar

Bibow sitt oppsett med denne istedet for Intel 520.

 

Og disse minnebrikken istedet for Corsair Vegeance.

 

Hvis du vil ha ned prisen litt kan du velge dette grafikkortet.

 

Ålreit! :)

 

Har du noen forslag til en meget bra CPU kjøler til en rimelig pris?

 

Noctua NH D-14 hvis du har plass (den er enorm). Men jeg vet den passer i R3, og så lenge du velger low profile RAM, så går det fint. Hvis ikke, anbefaler jeg en i Corsair Hydro serien. Tror ikke det er plass til H100 i R3, men H80, 70 eller 60 funker bra de også.

 

Takk for svaret!

 

Da har jeg kommet til the final oppsett (håper jeg). Hva syns du?

Budsjettet var egentlig på 10K, men siden jeg kjenner en som jobber med å selge PC osv. så kan hende at det blir mye billigere!

 

Det ser bra ut. Veldig bra headset forresten ;) Beste jeg har brukt noen sinne :)

 

Hvis det er noe jeg hadde endret, så hadde jeg byttet ut skjermen med denne: http://www.dustinhom...ed-120hz-black/ Og kanskje et annet hovedkort. Z77 anbefales.

 

Ålreit :)

 

Skjermen sprenger dessverre budsjettet, men takk. Hovedkortet blir helt sikkert byttet ut, og igjen takk!

Lenke til kommentar

Trodde han hadde ett budsjett ;)

 

Uansett, værste prisklassen å høre om oppsett ser bra ut. Alltid noe å utsette ;)

Men er vel ikke noe galt med oppsettet dit så lenge du skal kjøre kun ett skjermkort.

 

Hva med at jeg omformuler litt :) Ser oppsettet bra ut forhold til budsjettet? ;)

Blir vel oppgraderinger til SLI etterhvert også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...