Gå til innhold

Problemer med Corsair Performance 3 128GB SSD


Anbefalte innlegg

Jeg har en Performance 3 128GB SSD som har plaget meg fra starten, og jeg trenger tips fra dere for å få den til å virke ordentlig.

 

Problem 1: Det første jeg merket med disken, som nå har skjedd 2 ganger er at det har blitt problemer med kjøring av Windows 7 etter noen uker. OS-et begynner plutselig å låse seg, og oppstarten går tregere og tregere. Etter formatering virker den tilsynelatende normalt, inntill det samme problemet kommer tilbake.

 

Problem 2: Når win7 var nyinstallert denne gang skulle jeg opprette en sikkerhetskopi på NAS-en ved hjelp av Win7 sin innebygde software, men denne prosessen stoppet pga feil med filsystemet på disken (den er formatert med NTFS). Når jeg kjører "Check disk" bekrefter denne også feil med filsystemet etter at diskscanninga stopper på ca 60%.

 

Jeg har hatt datamaskiner i 20 år uten å ha tilsvarende problem, før jeg nå kjøpte min første SSD disk, og er nå veldig frustert!

 

Er det jeg som gjør noe grunnleggende/banalt feil eller kan det være feil på hardware? Er det noen av dere som har gode tips/erfaringer å bidra med?

Endret av Oxford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjørt LPM fiksen ?

 

Les mere her . Begge SSD'ene bruker samme Marvell kontrolleren.

Evt last ned fiksen her

 

Du bruker vel AHCI/RAID og ikke IDE modus ?

 

SSD'en er nok ikke helt ny

Ville også ha vurdert å ta en HDDErase 3.3 på den.

 

 

Når det gjelder problem nr. 2 så vet jeg ikke hva det kan være.

Lenke til kommentar

Jeg må lese meg mer opp på LPM problematikken før jeg kjører den fiksen.

Jeg kjører selvsagt AHCI

Jeg skal kjøre en runde med HDDerase på den. Jeg ser at siste versjon er 4.0 og ble lansert i 2008. Er det noen spesiell grunn til at du anbefaler versjon 3.3? Jeg fant forresten en fin tutorial for dette vektøyet, men punkt 5 der er umulig å gjennomføre på min bærbare PC.http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?74093-How-to-use-HDDErase

Lenke til kommentar

3.3 er regnet for å være den beste.

 

Jeg har laget en tutorial.

Sjekk her

 

Når du bruker HDDErase 3.3 blir alt fjernet på SSD'en

OS'et må reinstalleres.

Etter at du har brukt programmet blir ytelsen akkurat like god som den var som helt ny (det blir den ikke ved å formattere).

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...