Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC restarter rett etter BIOS-screen (Ingen POST)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag oppgraderte jeg PCen til broren min. Det jeg gjorde var å flytte alt over i et nytt kabinett, samt bytte ut alle rambrikkene og skjermkort.

 

Nå når jeg skrur på så kommer den skjermen hvor det står "PRESS DEL TO ENTER SETUP" etc, og så bare restarter den. Og slik står den i en evig loop.

 

Jeg har prøvd å bytte tilbake til de gamle rambrikkene, for å se om de nye kanskje var problemet, men det er helt likt da. Jeg har også prøvd å resette BIOS vha. jumperen.

 

Noen som har en anelse hva som kan ha skjedd? :S

 

Alt fungerte helt fint før jeg byttet over til det nye kabinettet og byttet RAM/GPU.

 

HK er et ASUS P7P55 LX

 

Takk!

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Ja, jeg leste i manualen at dersom det var noe feil med minnebrikkene skulle den lampa lyse konstant også skulle man holde knappen inne til den begynte å flashe.

 

Men lampa lyser ikke i det hele tatt. Jeg prøvde alikevel å holde kanppen nede i noen sekunder. I det jeg trykker på knappen skrur maskinen seg av helt til jeg slipper knappen.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Ville ha tatt ut hovedkortet og koplet til minimum av deler Skjermkort,ram,mus og tastatur,en hdd koplet til alle kabler og forsøkt startet med å kortslutte poweron.

 

Sjekk at alle avstands stykker er plassert riktig og ingen overflødige.

 

Hvis da systemet starter så, kopler du inn minimumsoppsettet tester på nytt og kopler til annet utstyr ett av gangen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg koblet vekk alle harddisker og DVD-rom. Kun GPU, CPU, RAM og HK. Ingenting annerledes. PCen starter opp, så kommer BIOS-splash screen med "PRESS DEL TO ENTER SETUP, PRESS TAB TO SHOW POST SCREEN" eller hva det nå står.

 

Så restarter den. Og slik holder den på til jeg tar spenninga.

 

Har prøvd å sjonglere med RAM-slots (vet at den ene sloten er defekt, det skjedde for over et år siden, men den har stått med RAM i de tre andre slotene siden den gang og fungert helt fram til nå. Det eneste som er gjort er å flytte hele sullamitten over i et annet kabinett, samt bytte ut RAM fra 3x 1GB til 3x 2GB. Har sjekka og det står at RAMen skal være kompatibelt med HK. Det skjer for øvrig akkurat det samme når jeg setter inn den gamle RAMen igjen.

 

Tenkte kanskje det kunne være at PSU leverte for lite strøm, siden skjermkortet jeg satt inn (6850) er nyere og større enn det gamle (5770) men jeg prøvde å sette inn det gamle igjen og det er fremdeles ingen forskjell. Den er uansett på 470W som burde være mer enn nok.

 

Med andre ord, jeg gjorde maskinen helt "original" igjen (slik det har fungert i et år uten problemer) men det hjalp ikke da heller.

 

Hva i all verden kan ha skjedd her?

 

Ja, alle spacere er der de skal være, så er ingen kortslutninger ute og går.

 

Tenkte kanskje det kan være at HK får for lite strøm, men både 24 pin og 4 pin er koblet inn slik de skal.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Har ikke skjedd noe med reset-pinnene tror jeg. De ser helt fine ut. Tenkte kanskje det kunne være kortslutning i resetknappen så koblet den fra, men ingen forandring. Skal jeg prøve å ta ut CMOS-batteriet og sette det inn igjen kanskje?

Lenke til kommentar

Så lenge dere kommer inn i BIOS/PC'n faktisk starter tyder det på at det ikke er noe defekt hardware.

Prøv å resete CMOS og Jumper slik at HK leter etter nye RAM brikker!

 

Jeg kommer ikke inn i BIOS, selv om jeg spammer DEL når det står på skjermen.

Jumperen har jeg allerede prøvd, men kan ta batteriet også. Får ikke testa mer før i morgen.

 

Høres for meg ut som om det er feil med reset-bryteren (eller muligens power-bryteren) i det nye kabinettet. Koble disse fra og prøv da.

Da må det være power kanskje, for reset har jeg allerede koblet fra. Kan koble fra powerswitch og starte maskina ved å kortslutte vha en skrutrekker eller noe, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Så lenge dere kommer inn i BIOS/PC'n faktisk starter tyder det på at det ikke er noe defekt hardware.

Prøv å resete CMOS og Jumper slik at HK leter etter nye RAM brikker!

 

Jeg kommer ikke inn i BIOS, selv om jeg spammer DEL når det står på skjermen.

Jumperen har jeg allerede prøvd, men kan ta batteriet også. Får ikke testa mer før i morgen.

 

Høres for meg ut som om det er feil med reset-bryteren (eller muligens power-bryteren) i det nye kabinettet. Koble disse fra og prøv da.

Da må det være power kanskje, for reset har jeg allerede koblet fra. Kan koble fra powerswitch og starte maskina ved å kortslutte vha en skrutrekker eller noe, og se om det hjelper.

 

Så lenge du får bilde på skjermen, betyr det at det ikke er noe defekt hardware. Hadde RAM'en vært defekt, ville det bare lyst i RamOK! før den hadde skrudd seg av.

Det burde funke når du rester CMOS og starter i Minimumsconfig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...