Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av dress i liten størrelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Vet boen hvor man får tak i dresser i små størrelser? Tenker da rundt 38-42.

 

I Oslo-området.

Hei hei, du burde prøve House of Singles: de har egen skredder i butikken. Jeg har selv sett skjorter ned til 38 i str der. De holder til i Kirkegata.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette: Skjorter i størrelse 38 er noe ganske annet enn dresser i størrelse 38. Skjorter i størrelse 38 er 38cm rundt halsen. En dress i størrelse EU 38 vil være 74cm rundt brystkassa. Noe som er ekstremt lite. Normale butikker selger jo nesten aldri i størrelser mindre enn EU 46, dvs. 92cm rundt brystkassa.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på europeiske størrelser, ja :)

 

Hei. Vet boen hvor man får tak i dresser i små størrelser? Tenker da rundt 38-42.

 

I Oslo-området.

Hei hei, du burde prøve House of Singles: de har egen skredder i butikken. Jeg har selv sett skjorter ned til 38 i str der. De holder til i Kirkegata.

 

Takk for tipset, skal ta meg en tur :)

 

Har hørt at flere merker har begrenset antall av str. 46 (som ofte er det minste), så 38-42 blir nok en utfordring.

 

Det er absolutt en utfordring å finne dress i str 38-42, ja ;)

Lenke til kommentar

Nå kom jeg faktisk på at butikken som er her i gården fører Frislid ned til størrelse 40. Det er konfirmantdresser, men likevel. Sikkert bedre enn Dressmann

 

Det gjør ikke noe at det er konfirmantdresser, for jeg skal ha dress til konfirmasjon ;)

 

Dressmann fører dresser helt ned i 42S. Om du vil kjøpe dress fra dressmann er derimot en annen sak...

 

Jeg har ikke noe imot dressmann, så takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tiger of Sweden har noen dresser i 44, som er det minste jeg har sett i Oslo. Blant annet så kan du prøve Ralph Lauren's barneavdeling i barnestørrelsen XL.

Det er nok endel merker som produserer dresser i 44, men norske butikker tar dem sjeldent inn. Hvis du er i en litt ordentlig butikk burde det ikke være noe problem å få dem til å ta det inn fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på europeiske størrelser, ja :)

 

Hei. Vet boen hvor man får tak i dresser i små størrelser? Tenker da rundt 38-42.

 

I Oslo-området.

Hei hei, du burde prøve House of Singles: de har egen skredder i butikken. Jeg har selv sett skjorter ned til 38 i str der. De holder til i Kirkegata.

 

Takk for tipset, skal ta meg en tur :)

 

Har hørt at flere merker har begrenset antall av str. 46 (som ofte er det minste), så 38-42 blir nok en utfordring.

 

Det er absolutt en utfordring å finne dress i str 38-42, ja ;)

Jeg tenker på europeiske størrelser, ja :)

 

Hei. Vet boen hvor man får tak i dresser i små størrelser? Tenker da rundt 38-42.

 

I Oslo-området.

Hei hei, du burde prøve House of Singles: de har egen skredder i butikken. Jeg har selv sett skjorter ned til 38 i str der. De holder til i Kirkegata.

 

Takk for tipset, skal ta meg en tur :)

 

Har hørt at flere merker har begrenset antall av str. 46 (som ofte er det minste), så 38-42 blir nok en utfordring.

 

Det er absolutt en utfordring å finne dress i str 38-42, ja ;)

Fant du en dress i din størrelse? Ser at DexterMorgan retter på meg :) men de har en egen skredder i butikken.
Lenke til kommentar

38-42 er ikke akkurat små størrelser...

 

I skjorter kanskje, da er 39/40 ca Medium. Men når det kommer til dress, så er 39 i skjorte tilsvarende ca 50.

 

Er du ung og skal vokse en del, så går du til dressmann og kjøper deg en dress til 999kr. De har dresser ned i 42, og i tillegg skredder som kan sy opp armene til ok pris. Personlig ville jeg ikke brukt 3-5k på en dress som man vokser ut av i løpet av 3-4 måneder, med mindre du er "utvokst" da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...