Gå til innhold

Multicom Xishan W150E


Anbefalte innlegg

Nå har de fjernet Multicom Xishan W150E, men Multicom Xishan W350 koster 6 495 kr. Er ikke det samme pc bortsett fra skjermkort, batteri og vekt? Dette må jo være et bedre kjøp.

 

http://www.multicom....00561/p10620636

 

Ser ut som det ja :) Ang. batteri og vekt så vet jeg ikke (kan godt stemme dette), men skjermkortet er oppgradert hvertfall. Ifølge notebookcheck så er skjermkortet 11 % bedre. Ser ut til å være et kjempe kjøp

 

 

Forskjellene er bare 3 og alle er i positiv retning.

 

Multicom Xishan W150E

  • Batteritid: ca 260 minutter (UMA mode)(6 Cellers batteri Smart Lithium Ion, 62,16WH)
  • Vekt: 2.8 kg med batteri
  • GeForce GT 650 skjermkort med 1GB GDDR5 minne, nVidia PhysX og CUDA støtte

Multicom Xishan W350E

  • Batteritid: ca 450 minutter (UMA mode)(8 Cellers batteri Smart Lithium Ion, 76.96WH)
  • Vekt: 2.7 kg med batteri
  • GeForce GTX 660M skjermkort med 2GB GDDR5 minne, nVidia PhysX og CUDA støtte

Har bestilt denne, men jeg må vente i nesten en måned på den da. Fikk også med PC-veske med rabattkoden: SKOLEFLINK

 

Imponerende hvordan de har øket batteritiden da. Er vel kanskje fordi den nå både har gtx 660M og intel hd 3000. Kan ikke huske at den forrige hadde det. Men er pcen utsolgt eller har de ikke fått den inn enda?

 

Edit: Av en eller annen grunn hadde jeg klart å føye teksten over inn i sitatet.

Faktisk så er det Intel HD Graphics 4000 og ikke 3000 noe som også er et pluss. Nesten rart at den koster det samme som W150E.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mente selvfølgelig Intel HD 4000! Gikk litt fort i svingene. :p

Litt OT, men dinside har testet "storebroren" til W350 nemlig W370:

 

http://www.dinside.n...om-xishan-w370e

 

Takk for link :) Er vel noenlunde samme specs? Forskjellen er vel bare større skjerm, i7 kontra i5 og større lagringsplass (noe de kanskje valgte selv).

Kjøpte en Kingston HyperX 3K 120 GB SSD hos komplett.no og beholdt i5 jeg regner med den er grei nok til å dra spill.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

 

Har du ringt og klaget eller bare over mail? Hvis du ikke har ringt så ville jeg prøvd det, er vel en del lettere å uttrykke seg muntlig.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

 

Har du ringt og klaget eller bare over mail? Hvis du ikke har ringt så ville jeg prøvd det, er vel en del lettere å uttrykke seg muntlig.

Nei, har ikke ringt dem. Skal ta å ringe dem i morgen. Takk for tipset.
Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

 

Har du ringt og klaget eller bare over mail? Hvis du ikke har ringt så ville jeg prøvd det, er vel en del lettere å uttrykke seg muntlig.

Nei, har ikke ringt dem. Skal ta å ringe dem i morgen. Takk for tipset.

 

Ingen problem :) Ring dem og si akkurat hva du mener og hvordan du føler du har blitt behandlet. Sleng også med at meste parten av tiden så har pcen vært på reprasjon, noe som du synes er uakseptabelt ettersom at det er lagt inn så mye penger.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

 

Har du ringt og klaget eller bare over mail? Hvis du ikke har ringt så ville jeg prøvd det, er vel en del lettere å uttrykke seg muntlig.

Nei, har ikke ringt dem. Skal ta å ringe dem i morgen. Takk for tipset.

 

Ingen problem :) Ring dem og si akkurat hva du mener og hvordan du føler du har blitt behandlet. Sleng også med at meste parten av tiden så har pcen vært på reprasjon, noe som du synes er uakseptabelt ettersom at det er lagt inn så mye penger.

I will do :) Har du kjøpt deg maskin eller?
Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

 

Har du ringt og klaget eller bare over mail? Hvis du ikke har ringt så ville jeg prøvd det, er vel en del lettere å uttrykke seg muntlig.

Nei, har ikke ringt dem. Skal ta å ringe dem i morgen. Takk for tipset.

 

Ingen problem :) Ring dem og si akkurat hva du mener og hvordan du føler du har blitt behandlet. Sleng også med at meste parten av tiden så har pcen vært på reprasjon, noe som du synes er uakseptabelt ettersom at det er lagt inn så mye penger.

I will do :) Har du kjøpt deg maskin eller?

 

Vurderte både stasjonær og ny bærbar, men går VG3 og neste år kan alt skje. Har tenkt litt på utenlandsstudier (USA spesielt og da evt. college med sport) og for det første ville det da vært dumt å kjøpe en stasjonær. Ang.bærbar så vil det være billigere i utlandet om jeg f. eks drar til USA.

 

Men skal jeg være ærlig, så frister det å kjøpe W350E, som nå fås til ca. 6400 kr.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk for noen dager siden igjen min W150E etter andre gang på reparasjon (første gang defekt harddisk) Som jeg har nevnt tidligere så kom det en rar tikke lyd fra pc-en når jeg hellte litt på den og det skulle vise seg at harddisken var løs. De hadde glemt og skru fast harddisken skikkelig når den var første gang inne på reparasjon. Helt utrolig synes jeg, hva synes dere? De skrudde ut tastaturet og satt det inn på nytt igjen og nå har det blitt bedre. De skiftet også til et helt nytt batteri og nå klarer faktisk pc-en 4 timer(den klarte bare 3 sisst gang jeg testet) Men de hadde ikke fikset knake lyden i pc-en. Noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde og som er skuffende ettersom jeg har to kompiser med samme pc som ikke har denne knakingen i chassie.

 

Virker egentlig utrolig slapt. Dersom du velger å levere den inn så ville jeg personlig (om jeg var deg) ha ringt dem og klaget på hvordan maskinen har blitt behandlet tidligere.

 

Dog synes jeg at det hvertfall er bra at de tar ansvar for feilene og faktisk gir deg en form for kompensasjon. Mener å huske at du fikk et gratis lag med Arctic Plast (eller hva det heter) og nå et nytt batteri.

Slapt ja, Det virker nærmest som de har kastet delene inn i maskinen uten og verken teste eller skru dem fast. Men å klage til dem funka dårlig, Der mente de at de hadde gjort alt riktig og tok ingen form for selvkritikk. Utrolig dårlig synes jeg.

 

Grunnen til at jeg fikk Arctic silver var at de måtte skru opp pc-en uansett, så egentlig skulle det bare mangle. Nå koster jo ikke arctic silver mer en 70 kroner. Men er jo selvfølgelig hyggelig at jeg slipper og betale ekstra for det. Når det kommer til batteriet skulle det virkelig bare mangle at jeg får nytt, på nettsidene sier de at pc-en skal klare 260 min altså 4,5 timer og min klarte bare 3, så at jeg får nytt skulle bare mangle.

 

Er rett og slett utrolig missfornøyd med kjøpet, hadde vært greit om disse feilene skjedde på 2 år men de har skjedd på 4 måneder. Jeg har rett og slett betalt 11.000 for en pc som for det meste står inne på reparasjon.

 

Har du ringt og klaget eller bare over mail? Hvis du ikke har ringt så ville jeg prøvd det, er vel en del lettere å uttrykke seg muntlig.

Nei, har ikke ringt dem. Skal ta å ringe dem i morgen. Takk for tipset.

 

Ingen problem :) Ring dem og si akkurat hva du mener og hvordan du føler du har blitt behandlet. Sleng også med at meste parten av tiden så har pcen vært på reprasjon, noe som du synes er uakseptabelt ettersom at det er lagt inn så mye penger.

I will do :) Har du kjøpt deg maskin eller?

 

Vurderte både stasjonær og ny bærbar, men går VG3 og neste år kan alt skje. Har tenkt litt på utenlandsstudier (USA spesielt og da evt. college med sport) og for det første ville det da vært dumt å kjøpe en stasjonær. Ang.bærbar så vil det være billigere i utlandet om jeg f. eks drar til USA.

 

Men skal jeg være ærlig, så frister det å kjøpe W350E, som nå fås til ca. 6400 kr.

Aha, spennende. Ja W350E virker å være en bra pc for en billig penge. Er jo både bedre skjermkort + bedre batterilevetid på den pc-en så det er nokk et godt valg det. Personlig tror jeg aldrig jeg kommer til å kjøpe multicom pc igjen. Men er vel bare jeg som har vært uheldig.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk den i går. Helt råååå maskin! Anbefaler å bestille SSD til den samtidig.

 

Jepp, gjorde selvsagt det (bestilte med en 180GB ssd) :)

 

Er nybegynner på slikt, så jeg spør; er det mye jobb med å få på plass ssd'en, og bør jeg bytte plasser på harddiskene før jeg installerer operativsystemet?

Lenke til kommentar

I en Multicom/Clevo er det rimelig enkelt å komme til harddiskene. SSD'en bør kanskje plasseres i det som kalles plass 0. Jeg husker at jeg fikk litt trøbbel med at BIOS ikke fant SSD'en helt umiddelbart fordi jeg hadde den "vanlige" disken i spor eller plass 0, SSD'en i plass 1. (Hva som er plass 0,1 og evt. 2 finner du ut av i bruksanvisningen. I hvert fall gjorde jeg det). Men hvis du begynner å installere Windows og det blir ingen problemer med å finne riktig disk å installere på, så er det jo helt greit, da betyr plassering ingenting. Bare ikke plasser SSD'en der DVD'en vanligvis er, hvis du har gjort det valget - farten i det grensesnittet er ikke optimal for SSD. Gå inn i BIOS og sett SSD på førsteplass i boot-rekkefølgen før du begynner å installere Windows, for sikkerhets skyld.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Unødvendig langt svar fra thomit, ettersom det er en meget smal sak å installere SSD'en i W350E. Det er bare å løsne skruene under, sette inn SSD'en, feste skruene igjen og starte opp med en Windows-DVD. Da er det bare å installere på SSD'en. Maskina booter automagisk fra Windows-DVD så lenge DVD ligger på førsteplass i bootrekkefølgen i bios (noe den ihvertfall gjorde på min).

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...