Gå til innhold

Ny router til spilling og surfing


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe ny router fordi den vi har nå er rævva til å spille på. FIFA kan ikke spilles online, og COD kan jeg bare glemme. Enda verre er det at jeg kan ikke lenger kan koble til Xbox Live. Så trenger en ny router 500-2000,- prisen til surfing og spilling. Skal bruke kabel, og må kan fåes kjøpt i Norge (helst Elkjøp, Ekspert, PS.Osv)

Takk for svar på forhånd! :)

 

Edit: Bytta kanal på ruteren, det hjalp! Takk til Mixy for det tipset :D

Endret av Mrhakhar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan internettlinje har dere? (hastighet?

Hvor stort område skal den dekke?

Hva er det som ikke fungerer idag?

Hvilken router har dere idag?

1. Ventelo AS (28 ping, 10 ned, 0,80 opp)

2. Bare noen få meter. 5-10M

3. -Kan ikke spille online på Xbox.

- Utrolig treigt med laptop, selv når den bokstavelitalt er på siden av laptoppen.

4. Oppe (den jeg bruker) Jesper Airlink 59300. Nede Buffalo Airstation. Bare Airlink som skal byttes.

Lenke til kommentar

Dere bruker to routere? Og det skal benyttes trådløst? Sikker på at de er satt til å bruke forskjellige kanaler? Er den satt som repeater, eller får den internett fra routeren nede?

 

Airlink 59300 skal være mer enn god nok for området og bruken du er ute etter. Enten er den defekt, eller så vil det nok hjelpe lite å bytte.

 

Hvilken hastighet får du på speedtest.net med laptopen?

Lenke til kommentar
Dere bruker to routere? Og det skal benyttes trådløst? Sikker på at de er satt til å bruke forskjellige kanaler? Er den satt som repeater, eller får den internett fra routeren nede? Airlink 59300 skal være mer enn god nok for området og bruken du er ute etter. Enten er den defekt, eller så vil det nok hjelpe lite å bytte. Hvilken hastighet får du på speedtest.net med laptopen?

Skal høre med pappa når han kommer hjem. Laptop: Ping 181, Ned 5,28, Opp 0,53.

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere Netgear 3500L. Fikk min til spottpris hos Siba i butikk, ca 450kr.

 

Sett den opp med DD-WRT. Det er gigabit hele veien på kabla nett. Evt. sette opp noe annet som repeater alt etter behov.

 

Mvh.

 

EDIT:

 

Pass på at alt kabla nett bruker ordentlige kabler, minst CAT 5e, helst CAT6.

Endret av Dagger907
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...