Gå til innhold

Konfirmasjons pc 10,5k


Anbefalte innlegg

Hei, har lett mye rundt på forumet og fant et veldig bra oppsett. Desverre fant jeg aldri denne tråden igjen. Kunne derfor trengt hjelp til et oppsett. Budsjettet er 10,5k inkludert skjerm, tastatur, mus og høytalere. Pc-en skal brukes for det meste til spill, men også litt skolearbeid og surfing. Jeg kommer til å spille MMORPG's som GW2 og liknende. Kunne tenkt meg at hovedkortet var av typen ivy siden jeg trenger trådløst nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag:

 

post-180418-0-64790300-1337617410_thumb.jpg

http://www.dustinhom...e3fd6440e5fe71b

 

Tastatur etc. kan gjøres billigere. Kanskje kan du smette inn en liten CPU-kjøler i tillegg. For 2-300kr får du en helt OK kjøler.

 

Dette oppsettet er kraftig nok til de aller fleste spill på høye innstillinger, men hvis du vil spare noen kroner så kan det fires litt på ytelsen. Med 550W skal også HD7850 i CrossfireX være mulig så lenge du ikke har en drøss harddisker ol. Aner ikke om høyttalersettet er noe å skryte av, men Logitech bruker stort sett å holde en helt grei kvalitet, selv på slike billigsett. Tastaturet kan jo også byttes til noe billigere hvis du ønsker. SSD er kun på 64GB, men det holder til Windows og et par-tre spill.

 

Edit: Jeg ekskluderte OS i første omgang. Du kan ev. droppe SSD for å få plass til en OEM-utgave av Windows i budsjettet.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Dette er mitt forslag. Pølsehund hadde ikke med OS, men det har jeg, og gjort noe forbedringer som bedre kabinett, bedre skjerm og en billig og bra CPU kjøler

 

høytallere har sikkert noen i fra slekta/familien din, hør med dem. :)

 

bytt OS'en til norsk versjon! (den jeg har valgt)

 

der er c.a 600 kroner dyrere, men det er en PC som vil vare litt lengre og at pølse

 

du går for kablet når det er snakk om "gaming pc".. bedre å bruke 50M kabel enn trådløst, dette har jeg masse erfaring med. Stol på meg, og mange andre :)

 

hvis du vil vite mer om komponentene les forskjellige tester på nettet.

post-273043-0-69162600-1337618358_thumb.png

Endret av vodkish
Lenke til kommentar

Dette er mitt forslag. Pølsehund hadde ikke med OS, men det har jeg, og gjort noe forbedringer som bedre kabinett, bedre skjerm og en billig og bra CPU kjøler

 

høytallere har sikkert noen i fra slekta/familien din, hør med dem. :)

 

bytt OS'en til norsk versjon! (den jeg har valgt)

 

der er c.a 600 kroner dyrere, men det er en PC som vil vare litt lengre og at pølse

 

du går for kablet når det er snakk om "gaming pc".. bedre å bruke 50M kabel enn trådløst, dette har jeg masse erfaring med. Stol på meg, og mange andre :)

 

hvis du vil vite mer om komponentene les forskjellige tester på nettet.

 

Eneste er at jeg ikke har mulighet til kabel nett. tro meg, skulle gjerne hatt det. Hadde foretrukket om det kom inennfor budsjettet. Mulig å spare på noe i dette oppsettet?

Endret av Middels
Lenke til kommentar

Dette er mitt forslag. Pølsehund hadde ikke med OS, men det har jeg, og gjort noe forbedringer som bedre kabinett, bedre skjerm og en billig og bra CPU kjøler

 

høytallere har sikkert noen i fra slekta/familien din, hør med dem. :)

 

bytt OS'en til norsk versjon! (den jeg har valgt)

 

der er c.a 600 kroner dyrere, men det er en PC som vil vare litt lengre og at pølse

 

du går for kablet når det er snakk om "gaming pc".. bedre å bruke 50M kabel enn trådløst, dette har jeg masse erfaring med. Stol på meg, og mange andre :)

 

hvis du vil vite mer om komponentene les forskjellige tester på nettet.

 

Han trenger z77 for trådløst, men det er jo lett og bytte ut uansett ^^

Lenke til kommentar

Man må vel ikke ha SSD?

 

Nå et mer ordentlig svar:

 

Dette gjør ssd-en:

 

1. Det tar mye kortere tid å loade det du har på ssd-en

2. Hvis du har os-en på ssd så får du mye kortere tid å starte opp pc-en.

3. Raskere responstid som betyr at når du "trykker" så starter det du trykka på med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...