Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. Peugeot Expert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Har bestemt megf for Expert (eller en av de andre like variantene). Har kommet fram til at jeg vil kjøpe en som gjør at jeg har 3-4 års nybilgaranti igjen (dvs. 2011 modell). Det står mellom 1,6 eller 2,0 versjonene:

Den korte utgaven har 1,6 l, mens den lange har 2 l HDi. Noen som erfaring med den korte med 1,6 l? Går det så dårlig som det høres ut som, eller funker det helt greit med kun en crosser baki? Litt mer praktisk med den korte siden jeg bruker bilen til en del annet enn kun cross... og det irriterer meg at jeg ikke finner den korte med 2 liter (bortsett fra eldre typer, og jeg er skeptisk til håndverkskjørt fransk bil uten garanti...)

 

Hva mener dere? Bør jeg gå for 1,6 eller 2,0? Noen som har erfaring med disse kanskje?

Endret av espkul
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har en slik, det rådet han vil gi er, ikke kjøp den.

 

Den har vært myye på verksted.

 

Om du likevel skulle velge den, så spiller det ikke så mye rolle hvilken motor du velger, det er uansett ingen sportsbil :p Men den store motoren vil kanskje gi deg litt mer kjøreglede i form av lavere turtall og litt reserver.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt en Expert Tepee i 3 år nå, og er storfornøyd med den. Det har vært null problemer, den er behagelig og myk på langturer, og er en praktisk bil til mitt bruk. Den er forhjulsdrevet, men er forbausende god å ta seg frem her i Nord-Norge vinterstid. Antispinnfunskjonen fungerer godt.

Jeg skal bytte den inn nå i vinter, og tar en Expert på nytt, men denne gangen som ren varebil, og med automatgir og 163 HK motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...