Gå til innhold

Bobler i cpu kjøleblokk


Anbefalte innlegg

Hei. har skaffet meg vannkjøling nå etter mye frem og tilbake!

eneste problemet mitt er at cpu'en min ofte overhopphetes som følge av luftbobler i blokka. klemmer jeg på slangen som går inn i blokka, hører jeg etter et par sekunder at det begynner å surkle i pumpa. når dette er gjort et par ganger, går bf3 knirkefritt, uten at pc'en skrur seg av.

 

Vedlagt bilde, kan dere se hvordan jeg har montert blokka.

 

mitt spørsmål er: burde jeg ha montert utløpet på blokka opp, slik at det er mindre sjangse for luftbobledannelser?

kan det være andre ting som sørger for disse boblene?

det lekker ingensteder.

 

dette er blokka jeg har:link

 

i loopen har jeg en XSPC RX360 Triple rad.

med VPP655 pumpe.

i loopen er 2x gtx 580 og cpu.

 

litt varmt blir det, men kommer ikke over 70 grader på cpu under intense gaming. skjermkortene går ikke over 60 grader.

 

har også 6x:Noiseblocker NB-BlackSilentPRO PL1 i push-pull ut av kab.

 

tanken er en Acryltank

post-260837-0-20744100-1336988509_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har stramma korken på tanken godt nok, eller hvis nivået i tanken er lavt, så pumpa suger inn lufta som er i tanken din.

 

Når du lufta systemet, tok du og klemte på slangene som du har gjort når du har oppdaget luft? Det kan hjelpe en del å få fjerna det helt, og la tanken være 80-90% full.

Endret av traskas waits for alice
Lenke til kommentar

Det er i pumpa man som oftest får inn luft hvis ikke noe væske lekker ut. Kommer lufta ikke inn der så er det i en kobling, som oftest i komponenten som sitter høyest i systemet siden væsken vil trekke ned på begge sider når pumpa ikke går og det vil tillate at luft slipper inn uten at væske lekker ut. Veldig ofte er prosessoren høyeste komponent om du ikke har vannkjøling på minnebrikkene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...