Gå til innhold

Strupe trådløs eller prioritere enkelte klienter (Zyxel P-2812HNU-F3)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaring med Zyxel P-2812HNU-F3 levert fra telenor?

Jeg sliter med høye ping i spill når andre bruker nettet (andre sitter på trådløs jeg på tråd).

Jeg kunne tenkt meg å strupe det trådløse eller prioritere min pc slik at jeg blir kvitt de verste spiksa. Noen som har gjort dette eller vet om andre løsinger?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

har du tilgang til de maskinene som bruker trådløst så kan du begrense all opplasting til rundt 10kbs. stortsett opplastingen som dreper nettet. har rotet en del inne på routere, men ikke funnet noe som prioriterer enkelte maskiner.

 

du kan prøve og åpne noen vanlige porter som de fleste spillene bruker.

Lenke til kommentar

har du tilgang til de maskinene som bruker trådløst så kan du begrense all opplasting til rundt 10kbs. stortsett opplastingen som dreper nettet. har rotet en del inne på routere, men ikke funnet noe som prioriterer enkelte maskiner.

du kan prøve og åpne noen vanlige porter som de fleste spillene bruker.

Alle pcene er tilgjenelig ja, opplasting kan ha litt av skylla ja, men når nettsider med litt store bilder laster (1920x1080) blir det fort lag merker jeg.

 

Hvilken hastighet har du på internettlinjen?

12/0,5 sånn ca.

 

Siden det ikke ser ut til å være mulig skal jeg prøve å laste ned FireFox Throttle på pcene, for se om det ikke funker.

 

Edit: det var vist ikke noe opdatert versjon av den, for heller se etter en annen løsing.

Endret av Faddn
Lenke til kommentar

Med så lav upload, så vil det ikke hjelpe å sette trådløsnettet til en annen standard.

Hadde du f.eks hatt VDSL og 40/10 eller 40/20, så kunne du strupet de andre ved å velge 11b (= ca 4Mbit).

 

Hvis de andre vil samarbeide, så kan du redusere opp og nedlasting i torrentprogram de evt bruker.

Netlimiter går det også an å legge inn for å dempe hastigheten deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...