Gå til innhold

Lovgiving rundt pengegevinst relatert til tvspill


Anbefalte innlegg

Jeg har startet å holde turneringer i noen fighting games og lurer på hva lovgivingen er rundt dette med pengegevinst og påmeldingsavgift. Jeg holder turneringene på Offentlige Biblioteket i Bergen så det er ikke som om jeg bare kan gjennomføre det ghetto style, så for å holde melet rent så tenkte jeg å høre om det var noe problematisk med å ta 10-30kr per påmelding og gi vinnerene 60%, 30% og 10% feks. Vil dette grense over til gambling og pengespill og andre ting som er fyfy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du beholder pengene så lenge gevinsten er under 10000 kroner. Vinneren beholder pengene og det blir ikke noe trøbbel. Disse pengene skal ikke skattes av så bare ta det med ro.

 

Du kan ihvertfall om pengestøtte fra staten til å holde spillturneringer. Staten har gitt masse penge støtter til dansegrupper så jeg ser ingen grunn til å ikke gi penge støtte til spill turneringer. Send en melding til jens stoltenberg sin facebook for å be om penge støtte til dine turneringer.

Endret av eXalpha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har startet å holde turneringer i noen fighting games og lurer på hva lovgivingen er rundt dette med pengegevinst og påmeldingsavgift. Jeg holder turneringene på Offentlige Biblioteket i Bergen så det er ikke som om jeg bare kan gjennomføre det ghetto style, så for å holde melet rent så tenkte jeg å høre om det var noe problematisk med å ta 10-30kr per påmelding og gi vinnerene 60%, 30% og 10% feks. Vil dette grense over til gambling og pengespill og andre ting som er fyfy?

Godt tiltak, hvorfor skal e-sport være ulovlig? Dette burde jo være helt lov!

Lenke til kommentar

Jeg har startet å holde turneringer i noen fighting games og lurer på hva lovgivingen er rundt dette med pengegevinst og påmeldingsavgift. Jeg holder turneringene på Offentlige Biblioteket i Bergen så det er ikke som om jeg bare kan gjennomføre det ghetto style, så for å holde melet rent så tenkte jeg å høre om det var noe problematisk med å ta 10-30kr per påmelding og gi vinnerene 60%, 30% og 10% feks. Vil dette grense over til gambling og pengespill og andre ting som er fyfy?

Godt tiltak, hvorfor skal e-sport være ulovlig? Dette burde jo være helt lov!

Har fått noen svar på dette nå da, og det viser seg at det bare er problem med at premieringen er direkte koblet til påmeldingsavgiften. Det som er gambling er relatert til ting som er tilfeldig, om premien er avhengig av ett tilfeldig element, som feks hvor mangen som deltar, så er det ikke lov. Om premien er satt på forhånd derimot, så er det lov. Dette vil i praksis også si at man ikke har lov å ha "random stage select" når det kommer til valg av bane ect.^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...