Gå til innhold

Nå får du Android 4 på Galaxy Note


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan?

 

uten å roote eller noe sånt?

 

Du kan laste ned den tyske programvaren fra XDA eller andre plasser. Så er det bare å bruke Odin for å installere.

 

Eneste negative er at hvis du kommer fra nordisk original ROM så settes CSC til KOR da NEE ikke finnes i ROMen. Dermed må du bruke CSC fra Google Play til å sette den til noe mer fornuftig. Dermed får du en factory reset.

 

Bortsett fra dette så er det veldig greit å gjennomføre.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Det som er latterlig er at Samsung har så begrenset kapasitet på serverne, at de ikke klarer å oppdatere alle Note på en gang! Kan umulig ha blitt solgt SÅ mange enheter!? Når en tenker på at når Apple oppdaterer til ny iOS på samtlige iPhones og iPads på en gang. Da er det snakk om millioner av enheter. Så etter 5 mnd venting på ICS til Note, opplever vi at ett og ett land får av gangen. Og kobler man Note med USB opp mot Kies, finner ikke en gang Kies telefonen! Nettet koker over av irriterte forumdeltakere i hele verden over dette. Hva gjør Samsung? Helt tyst. Dette er veldig skuffende og mitt forhold til Samsung henger i en svært tynn tråd nå! Opplevde samme firmware helvete på fjorårets plasma toppmodell. Samsung ga rett og slett "f" i forbrukerene da også:-(

Lenke til kommentar

Hadde folk orket å lest saker på nettsteder som faktisk vet hva de snakker om så hadde ingen blitt skuffet. På mobili.no så står det faktisk at Samsung har startet utrullingen i Europa men Norden må vente.

 

Det er synd at vi må vente, men Amobil aner ikke hva de snakker om her! Noen får så klart oppdatert men det burde Amobil ha tenkt også før de posta saken! idioti!

Lenke til kommentar

Hadde folk orket å lest saker på nettsteder som faktisk vet hva de snakker om så hadde ingen blitt skuffet. På mobili.no så står det faktisk at Samsung har startet utrullingen i Europa men Norden må vente. Det er synd at vi må vente, men Amobil aner ikke hva de snakker om her! Noen får så klart oppdatert men det burde Amobil ha tenkt også før de posta saken! idioti!

 

 

Hadde mobili sjekket med en gang så hadde en del spm blitt borte. Ja det stemmer at det står i artikkelen at norden må vente, men det er lagt til i artikkelen i ettertid. Sto ikke slik når den først ble lagt ut.

 

Samsung henger i en tynn tråd her oss meg og.

Lenke til kommentar

Får ikke lastet ned oppdateringen på min Galaxy Note. Synes det er å holde brukere for narr når en slik melding går ut, uten at man får gjort noe tilhørende med det. Et annet spørsmål, er det noen som har erfaring med bruk av 64 GB SDXC minnekort i denne mobilen? På mobili er det angitt at disse kortene faktisk fungerer på blant annet min mobil, selv om Samsung support sier noe annet. Har et 64 GB-kort under bestilling, men må dessverre vente over helga før jeg kan få testet.

Lenke til kommentar

Trodde de fleste som kjøpte Note var over middels interessert i hva en kan få ut av slike ting.

XDADEVELOPERS er steded dere skal gå.

Egen app til forum mm.

Jeg kunne ikke oppdatere, men lastet bare ned firmware fra den siden rett ned på mobilen og alt gikk av seg selv.

Du mister ingen ting. Ikke en tekstmelding engang.

Der lærer du alt om hvilket tastatur, program, utseende, ekstrautstyr mm som er bra.

 

Hvordan gikk du frem ?

Lenke til kommentar

Får ikke lastet ned oppdateringen på min Galaxy Note. Synes det er å holde brukere for narr når en slik melding går ut, uten at man får gjort noe tilhørende med det. Et annet spørsmål, er det noen som har erfaring med bruk av 64 GB SDXC minnekort i denne mobilen? På mobili er det angitt at disse kortene faktisk fungerer på blant annet min mobil, selv om Samsung support sier noe annet. Har et 64 GB-kort under bestilling, men må dessverre vente over helga før jeg kan få testet.

 

64 GB SDXC kort går helt fint. Har brukt det lenge uten problemer

Lenke til kommentar

Helt utrolig dårlig av journalist Espen Irwing Swang

å legge ut dette her, da det rett og slett er tull fra ende til annen. Samsung selv sier at de ikke kommer til å slippe ICS før slutten av mai/starten av juni. Hadde journalisten hatt litt peiling på mobil så hadde han forstått at det er de tyske versjonene evt de som har kjøpt fra tysk nettside som får oppdateringen nå. Denne artikkelen har gjort at xx antall Note-brukere har flommet på samsung sine hjemmesider og support. Nice going Espen Swang, du er dyktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er som de aller fleste her veldig utålmodig når noe nytt er på vei, derfor klina jeg inn Odin og lastet ned den tyske ICS-oppdateringen. Kjøre i gang med oppdatering. Hele operasjonen gikk kjapt unna uten noen problemer. Noten min, som er kjøpt via Komplett.no og er norsk, kjører nå ICS 4.0.3.

Data:

Buildnummer: IM74K.XXLPY

Grunnbåndsversjon: N7000XXLPT

Fra og med første oppstart så var alt av dialoger på telefonen på norsk. Ingenting ble slettet, alt av programmer var intakte. Til og med Go Launcher startet opp som om ingenting hadde skjedd.

Jeg er nå på dag 3 med ICS og har ikke merket noen bugs eller annet rusk i maskineriet.

Jeg er meeeeget fornøyd!

Lenke til kommentar

Helt utrolig dårlig av journalist Espen Irwing Swang

å legge ut dette her, da det rett og slett er tull fra ende til annen. Samsung selv sier at de ikke kommer til å slippe ICS før slutten av mai/starten av juni. Hadde journalisten hatt litt peiling på mobil så hadde han forstått at det er de tyske versjonene evt de som har kjøpt fra tysk nettside som får oppdateringen nå. Denne artikkelen har gjort at xx antall Note-brukere har flommet på samsung sine hjemmesider og support. Nice going Espen Swang, du er dyktig.

 

Må si meg enig i at det er rimelig svakt av en "fagside" som Amobil prøver å være, men at det dessverre føyer seg pent og pyntelig inn i rekken med artikler der bakgrunnssjekken er fraværende.

 

Alle som forstår litt engelsk og som har interesse av fagfeltet bør lære seg å sjekke ut kildene til artiklene før man tar ting for god fisk. Det er selvfølgelig ekstra graverende at de så godt som aldri retter opp når vi påpeker til dels alvorlige svakheter i artiklene heller.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...