Gå til innhold

[Løst] Fag for studiekompetanse?


zebe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan også oppnå generell studiekompetanse ved å fullføre og bestå Vg3 påbygging til generell studiekompetanse, står det på statens sider.

 

Så er det bare til å finne ut hva VG3-påbygg er.

 

Hvilke allmennfag hadde i i VG2?

Endret av War
Lenke til kommentar

Du kan også oppnå generell studiekompetanse ved å fullføre og bestå Vg3 påbygging til generell studiekompetanse, står det på statens sider.

 

Så er det bare til å finne ut hva VG3-påbygg er.

 

Hvilke allmennfag hadde i i VG2?

 

Norsk, Engelsk og Samfunnsfag. Har ikke lenger rett på utdanning, men får snart voksenrett og lurte på hvilke fag som kreves når man hatt VG1 Elektro og VG2 IKT.

Endret av zebe
Lenke til kommentar

Hadde du gått VG1 så rett på allmenn påbygg hadde du fått 1,5 år med allmenn på ett år , den har jeg tatt 12t norsk i uka osv.

Hvis du har hatt norsk, engelsk og samfunnsfag i VG2 så trur jeg ikke det finnes egen linje for deg, det er uansett allmenn påbygg som gjelder, men du kan søke fritak engelsk og samfunnsfag som du er ferdig med.

Da snakker vi biologi, matte, naturfag, gym, valgfag for eks databaser, historie og norsk.

 

Voksenrett vet jeg ikke hvordan det blir med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Gym,) Norsk, Matte, Historie er vel de fagene du trenger og får om du går på VG 3 påbygg. om du har tatt fagbrevet finnes det også diverse skoler som har lagt opp til at du skal få de fagene du trenger for generell studiekompetanse.

 

Litt usikker på gymmen dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...