Gå til innhold

Merkelig problem med R9800


Anbefalte innlegg

Dette har jeg aldri sjekket opp, men jeg tror det er slik at Aperture size angir hvor mye minne som skal være tilgjenglige for spillene totalt.. og om skjermkortet ikke har nok så bruker den så av minnet. Om du setter den til 256 så vil dette være best. Den vil ikke bruke noe av systemminnet siden du har nettopp 256 MB ;)

 

Her er jeg ute på tynn is... men jeg gidder rett og slett ikke å sjekke det opp nærmere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Audigy2 lydkort, og ja det er bare i generals jeg har hatt problemer hittil....får rundt 5585 poeng i 3dmark sp den ligger på normalt nivå, men det "gamle" kortet av samme type jeg hadde med 128 mb minne da funket generals laggfritt uansett instillinger.....nå lagger det som bare det når jeg har på aa/af :(

 

Min Apeture size liggerp å 64 mb nå...det er vel greit nok mht 256 mb minne på skjermkortet? har 1024 mb system minne, men vil ikke beslaglegge for mye siden skjermkortet skulel takle en hver operasjon :-/

Lenke til kommentar

for meg ser det ut som om det er enten Generals eller HDen din som bøgger.. Fjern Generals, installer litt eldre drivere, installer DX8 og test Generals igjen, så kan du finne ut hva som er problemet. Og er jo selvfølgelig ikke noe i veien med skjermkortet hvis alt annet går som smurt. :wink:

 

Sorry, men har et spørsmål selv siden dere her har Radeon. Er dette kortet noe bra sammenlignet med Sapphire/Connect3D etc.

 

http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare...sp?varenr=47522

Lenke til kommentar
Jeg har Audigy2 lydkort, og ja det er bare i generals jeg har hatt problemer hittil....får rundt 5585 poeng i 3dmark sp den ligger på normalt nivå, men det "gamle" kortet av samme type jeg hadde med 128 mb minne da funket generals laggfritt uansett instillinger.....nå lagger det som bare det når jeg har på aa/af :(

 

Min Apeture size liggerp å 64 mb nå...det er vel greit nok mht 256 mb minne på skjermkortet? har 1024 mb system minne, men vil ikke beslaglegge for mye siden skjermkortet skulel takle en hver operasjon :-/

 

 

Kan du prøve en ting?? kan du ta ut lydkortet etter å ha fjernet driverne og prøve på nytt??Jeg spør for jeg har hørt om flere som har opplevd det samme med det lydkortet,så jeg mener det er verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...