Gå til innhold

Hjelp til valg av ny telefon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har etter halvannet år kommet til et punkt der min HTC Desire må skiftes ut. Telefonen dekker mine behov og jeg har vært strålende fornøyd hele veien, men nå er internminnet i ferd med å ta knekken på meg.

 

Apps må avinstalleres for at andre skal kunne bli oppdatert og det er egentlig et jævla ork og mye arbeid. Kan heller ikke laste ned nytt uten å fjerne noe av de som ikke kan flyttes videre til SD-kortet.

 

Har ikke de høye kravene, men satser på at den nye telefonen skal ha like lang levetid som Desire'n fikk.

 

Blir mest brukt til Facebook, SMS, nyheter og internett.

 

*God skjerm - Minst 4" (AMOLED?) Selv om ikke noen skal utelukkes på bakgrunn av dette.

*Batterilevetid - Sikkert temmelig likt over hele fjøla? De fleste må vel laddes omtrent en gang om dagen, dessverre

*Andriod 4.0 - VIKTIG!

*Kvalitetsfølelse og design - VIKTIG! Siden det skal leve en stund vil jeg ha en som virker solid. Xperia S virket som en kvalitetstelefon med det meste jeg leter etter, men plastikken fikk den til og føles som en leke.

 

Telefoner jeg har sett litt på og som jeg gjerne tar imot synspunkter på:

- HTC One S

- HTC Sensation XE

- Samsung Galaxy Nexus

- Sony Xperia P (Når er den å få tak i?)

- Motorola Razr Maxx (Når er den å få tak i?)

 

Håper på oppklarende svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Samsung Galaxy Nexus ser ut som eit bra valg ;) den er også for øyeblikket på salg hos MpX :)

Takk for svar :)

 

Nexus ser flott ut med stor AMOLED-skjerm og lekkert design. Var innom Elkjøp i dag og kikket og det var kansje denne jeg lekte mest med.

 

Er strålende fornøyd med HTC og Sense, men har hatt Hero og Desire nå, så det hadde vært morsomt og prøvd noe nytt.

 

Men den er ikke utdatert med tanke på at den kom i fjor? Ikke at jeg bryr meg så mye, så lenge jeg er fornøyd, men vil ikke kjøpe noe som går ut av produksjon :)

 

Noen ankepunkter er det jo med alle. Denne f.eks støtter jo ikke minnekort. Selv om jeg tar det for gitt at 16GB er nok i massevis. Musikken min er jo det som tar mest plass og det er jo bare snakk om 3-4 GB.

 

Kamera er vel heller ikke det beste, men jeg tar egentlig utrolig sjeldent bilder.

 

Så er det dette med at telefon er helt "clean", hvis du skjønner? Ikke noe av ferdig-produktet som Sense kan være. Dette kan forsåvidt både være positivt og negativt.

 

Også var det dette med Facebook-appen til Andriod. Har hørt denne ikke funker på Nexus. Det vil være et ganske stort minus ettersom jeg bruker FB ganske mye. Er det fortsatt slik eller har de fått rettet i det problemet?

Lenke til kommentar

Hei Samsung Galaxy Nexus ser ut som eit bra valg ;) den er også for øyeblikket på salg hos MpX :)

Takk for svar :)

 

Nexus ser flott ut med stor AMOLED-skjerm og lekkert design. Var innom Elkjøp i dag og kikket og det var kansje denne jeg lekte mest med.

 

Er strålende fornøyd med HTC og Sense, men har hatt Hero og Desire nå, så det hadde vært morsomt og prøvd noe nytt.

Den blir nok ikkje utdatert med det første ettersom det er Google sin egen telefon. Den vil nok bli oppdatert til siste Android versjon ille fall ut året + litt til.

 

 

 

Men den er ikke utdatert med tanke på at den kom i fjor? Ikke at jeg bryr meg så mye, så lenge jeg er fornøyd, men vil ikke kjøpe noe som går ut av produksjon :)

 

Noen ankepunkter er det jo med alle. Denne f.eks støtter jo ikke minnekort. Selv om jeg tar det for gitt at 16GB er nok i massevis. Musikken min er jo det som tar mest plass og det er jo bare snakk om 3-4 GB.

 

Kamera er vel heller ikke det beste, men jeg tar egentlig utrolig sjeldent bilder.

 

Så er det dette med at telefon er helt "clean", hvis du skjønner? Ikke noe av ferdig-produktet som Sense kan være. Dette kan forsåvidt både være positivt og negativt.

 

Også var det dette med Facebook-appen til Andriod. Har hørt denne ikke funker på Nexus. Det vil være et ganske stort minus ettersom jeg bruker FB ganske mye. Er det fortsatt slik eller har de fått rettet i det problemet?

Siden dette er Google sin egen model vil den nok bli oppdatert til dei nyeste versjonene av Android. I alle fall et år + litt til :) det store i år blir nok Quad core (firekjernet prosessor) uten om det tror eg den ikkje blir direkte utdatert. Vis du vil ha eit godt kamera vil du ikkje finne det på ein mobil (er hobby fotograf) så det punktet vil eg heller anbefale eit lite kompakt kamera :) det at den er "clean" har heller ikkje stor betydning ettersom det fins launhcere i play store (etter egen erfaring (bruker for øyeblikket Huawei som også er "clean")). Eg tror også Facebook problemet er rettet (er ikkje helt sikker), og vis ikkje finst det løsninger :)

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp :) Tror det blir denne da. Slipper sprenge lommeboka i tillegg.

 

Men hvordan er Huawei? Har sett litt på den U8860.

Eg har ikkje testet den, kjenner ingen andre heller sm har den, det eg vet derimot er at eg var svært fornøyd med Huawei U8800 Titan, og tipper du ikkje vil bli misfornøyd med U8860, selv om Nexusen er nok eit bedre valg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...