Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lover rundt modifikasjon av hattehylle?


Anbefalte innlegg

hei, i min kjære opel har jeg 6.5" høytalere bak, men vil ha 6x9" hattehylla mi er av type tynn stålplate med en tynn treplate over for at det skal se fint ut. er det lovlig å modifisere stålplata for å få plass til høytalerene eller gjelder den som bærende struktur? og er det noen som har tips til gode 6x9 høytalere? helst innenfor rimelighetens grenser.

 

Kjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er lov når det bare er snakk om å utvide hullene litt, men når det er sagt, så blir det helt feil lydbilde med høyttalere baki, og hvis du i tillegg har sub baki så skal du ihvertfall ikke ha høyttalere i hatthylla, da disse vil påvirkes av trykket fra suben.

Har du ikke sub, så kan det til nød gå med høyttalere i hatthylla, men da holder det lenge med et par gode 6,5" og en oppgradering av treplata oppå hylla.

Men hva har du FORAN i bilen? Det er jo der du sitter og kjører, så da er det der du skal ha lyden ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det er lov når det bare er snakk om å utvide hullene litt, men når det er sagt, så blir det helt feil lydbilde med høyttalere baki, og hvis du i tillegg har sub baki så skal du ihvertfall ikke ha høyttalere i hatthylla, da disse vil påvirkes av trykket fra suben.

Har du ikke sub, så kan det til nød gå med høyttalere i hatthylla, men da holder det lenge med et par gode 6,5" og en oppgradering av treplata oppå hylla.

Men hva har du FORAN i bilen? Det er jo der du sitter og kjører, så da er det der du skal ha lyden ;)

 

foran i dørene er det 6.5". men jeg fikk det for meg at jeg ville ha 6x9" etter å ha snakket med en bil audio fanatiker. jeg spurte han om tips til 6.5", han frarådet meg å kjøpe nye 6.5" og heller kappe ut i hattehylla og få i noen skikkelige 6x9", han mente at det ville bli et mye bedre resultat. jo jeg har sub i bagasjerommet i tilegg.

Lenke til kommentar

Da kan jeg fortelle deg at han du har snakket med IKKE har peiling på god lyd! Har du sub bake, så dropper du høyttalere i hatthylla, og kjøper heller noe skikkelig foran. Når lydbildet er riktig, så høres det ut som den som synger står midt på dashbordet ;)

 

takk for gode tips! du har ikke tips om awesome 6.5" til å ha i dørene? bør jeg ha de på forsterker?

Lenke til kommentar

Komponentsett gir best lyd, så gå for det, men hvor mye har du tenkt til å bruke på dette, ink forsterker?

 

det tar jeg når den tid kommer, altså til neste lønning. men nei jeg har ikke planer om å legge hele sjela og halve mastercardet i det. trenge iallefall ny hovedenhet først, så tar jeg høytalere og forsterker etter det. spurte pga det e greit å ha flere personers synspunkt og det virker som om du har peiling. du vet ikke om noen typiske "mye for pengene" høytalere? og forsterker som tåler en del, helst 4-kanals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...