Gå til innhold

gammelt minne funker ikke


Greven22

Anbefalte innlegg

Har en gammel pentium 3 her.. 450 Mhz... en IBM 300 GL.. for å være presis.. Minnet har blitt borte på maskinen så jeg prøver og sette inn nytt... Har en Siemens brikke med 64 MB RAM.. Den funker ikke : .. Kan den ikke jobbe alene ?

 

Har oz en del 32 MB brikker... Ingen av de får PCen til å starte opp eller...

 

Noen som veit hva som er galt eller ?

 

Takker for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til akkurat denne maskinen, men hvis du ikke får maskinen til å boote engang, så må du forteller hva som virker i det hele tatt. Er det liv i strømforsyningen (PSU), kan du høre at noe skjer når du skrur på PCen (vifter etc)? Hvis du hører at det skjer noe, så virker sikkert PSUen.

 

Får du opp noe skjermbilde i det hele tatt? Hvis nei, er du helt sikker på at skjerm og skjermkabel virker? Kan du prøve dem på en annen PC? Hvis de virker, så kan det hende grafikkortet har løsnet en smule. Trykk det godt fast. Kobl fra alle deler fra hovedkortet som du ikke trenger for å boote: Harddisk, CD spiller, div. PCI kort osv. Kun CPU/kjøler, kun en minnebrikke og grafikkort, tastatur og PSU. Får du liv nå?

Lenke til kommentar

Du prøvde vel ikke pc66 Ram???? Det er helt illegalt. Jeg hadde en intel celeron 600mhz med chaintech dritt som kunne ta ALT av minnebrikker untatt seff.. PC66 Ram pga det støttet ikke FSB på prosessoren den var på 100 Mhz. Jeg vi også påpeke det at pentium prosessoren som du har bruker trolig 133Mhz FSB og dermed er det best å bruke pc133 SDRAM!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...