Ellinor Ann Skrevet 4. mai 2012 Skrevet 4. mai 2012 Hei Lurte på om noen her kunne hjelpe meg med hvorfor jeg ikke får startet bilen etter motorbytte. Motoren som er tatt fra en manuell og satt inn i en automat, startet og gikk fint. Etter jeg fikk den inn i min automatbil er det ikke mulig å få liv i den. Det er ikke gnist på pluggene. Dette er en 97 modell Ford Mondeo Gia med zetec motor. Det er byttet ny føler på svinghjulet. Det elektriske anlegget er ikke byttet. Håper noen kan ha et tips om hva som kan være galt. Ellinor
Complexity Skrevet 4. mai 2012 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Er det gnist fra coil? Edit: om det ikke er det, mål om coil får strøm. Endret 4. mai 2012 av Complexity
SanderDoorn Skrevet 4. mai 2012 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Er ledningsnettet likt da? Er motorene fra samme årsmodell? Samme motorkode? Har du regnr. på begge bilene? Endret 4. mai 2012 av SanderDoorn
Ellinor Ann Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Skrevet 4. mai 2012 Ja begge motorene er fra samme årsmodell. Eneste er at den jeg har satt i nå er fra en med manuell girkasse. Ledningsnettet er ikke byttet. Ja jeg har regnr på begge bilene. Men lurer på hvor tenningsmodulen sitter hen, om det kan være noe der.
SanderDoorn Skrevet 4. mai 2012 Skrevet 4. mai 2012 Selv om de er 97 mod Ghia kan det være snakk om en 1,8 og 2,0. (selv om det er lite sannsynlig at dette er gjort ) så hjelper det litt på å vite hva en skal se etter Motorkoder? Sylindervolum? Osv... Fint om du beskriver litt bedre hvilke motorer som nå er montert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå