Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Minneproblemer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk nylig en god del BSOD-er, av ymse slag. Etter en del googling så det ut som det kunne være minnefeil, men da jeg ikke hadde tilgang til cd-er, eller cd-brenner fikk jeg ikke kjørt memtest.

 

Vel, etter at jeg heller bare bestemte meg for å re-installe windows (Dette førte til en del problemer, som jeg har skrevet om her), fikk jeg tak i en Ubuntu cd, og denne har memtest på seg!

 

Så jeg satt i gang en memtest86+... og fikk feil med en gang. Nå har jeg kjørt testen i ca. 20 min, det står:

Pass 43%

Test: 60% (byttes ofte)

Test #7 (Har fått errors under test 1-5 (kanskje 6, fikk det ikke med meg) så langt)

Og under Errors står det også: 275712 (and counting)...

 

Dette vil vel bety at minnet er kaputt? Kjøpte laptopen (msi GT780DXR - i7-2670QM, nvidia gtx 570m, 1920x1080 res, 8 (2x4) gb RAM, 1.5TB (2x750 gb) hdd) for kun 3-4 måneder siden på netonnet, skal jeg bare levere den tilbake, eller kan jeg klare å fikse dette selv? (Er redd for at deres fiksing kan til sammen med sending av pc etc. ta én måned eller lenger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BSOD SUCKS!

 

Etter litt feilsøking og bruk av memory diagnostic,som fant ut at det kunne være feil med minnet.

 

Så fekk kjørt memtest via usb stick, kjørte det i 1 time.

 

Fekk ganske fort errors, og etter 1 time var det over 600.000 errors, så antar at det er minnebrikkene som er årsak til BSOD.

 

Kan få Bluescreen opptil 3 ganger på samme dag, så går det kanskje 2-5 dager før det starter igjen.

 

 

Har 2 x Corsair Vengeance DDR3 4 GB. (2 mnd gamle)

Lenke til kommentar

Siterer meg sjølv:

 

 

Fekk ganske fort errors, og etter 1 time var det over 600.000 errors, så antar at det er minnebrikkene som er årsak til BSOD.

 

 

Tok ut den ene minnebrikken og kjørte memtest i 2 timer og 45 min; fekk da kun 57 errors, skal teste det andre kortet seinare.

 

Kva er grensen for akseptabelt errors meldinger? Googlet det og andre skreiv max 20 errors.

 

På den andre minnebrikken kom det 1000 errors etter 5 sek... :confused:

 

Etter 25 min va det over 300.000 errors.

Endret av Kvalatad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...