Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nw klient på linux


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har mandrake og skal prøve å kjøre inn nw klient..

Har lastet ned en nw client for linux, men jeg er ganske så temmelig blank på linux.

 

Filen heter "novelclient_082bz2.sh".Noen som kan gi meg en kjapp forklaring på hvordan jeg skal gjøre dette?

 

 

Takk

 

/torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å lese installasjonsanvisningen som ganske sikkert ligger der du lastet den ned?

 

Ellers kan du prøve først å skrive "chmod 0777 filnavn", så "./filnavn". Husker ikke i farta om du trenger å ha med .sh på filnavnet. Tror dette ikke er så fryktelig langt fra hvordan du skal installere det.

 

edit: du må stå i katalogen som filen ligger i for å skrive det slik. Altså åpne en terminal osv...

Lenke til kommentar
"]Slikt.. Da fikk man logget inn også..

Cluet var noen som heter ncpfs.. Det ordnet det hele.. Nå skal jeg til med å installere console1..^^ woopaH! .. morsomt dette ....

Husk om du bruker IPX i klientkommunikasjonen i Netware-nettverket ditt, må du ha støtte for IPX/SPX kompilert med i kernelen som ligger under Network Configuration i menuconfig. Om du kjører versjoner gamlere enn Netware 6, er en tommelfingerregel å ha IPX/SPX med uansett. Merk også at denne klienten har en del dependencies (om jeg husker rett) som bl.a er GTK/TK (om jeg ikke tar dundrende feil)

 

- Vidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...